Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

‘There are two gaps, so’: teaching materials as resources for correction in pre-service teachers’ EFL classes

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F21%3A00119190" target="_blank" >RIV/00216224:14410/21:00119190 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://doi.org/10.1080/19463014.2020.1856697" target="_blank" >https://doi.org/10.1080/19463014.2020.1856697</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1080/19463014.2020.1856697" target="_blank" >10.1080/19463014.2020.1856697</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    ‘There are two gaps, so’: teaching materials as resources for correction in pre-service teachers’ EFL classes

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This study investigates how pre-service teachers of English as a foreign language do correction during their initial teaching practice at lower-secondary schools. The study employs multimodal conversation analysis on a dataset of 16 lessons taught by three pre-service teachers in Czechia. The analysis focuses specifically on how the teachers orient to the task format when doing correction in answer-check sequences. It demonstrates how the teachers employ talk, gesture and gaze to make the task format (such as fill-in-the-blanks, matching) relevant and thereby use the materials as points of reference as well as resources for structuring classroom discourse. This use of materials contributes to the completion of the correction sequences. It is concluded that (over-)reliance on teaching materials and limited flexibility, which can be observed in not accepting alternative answers produced by learners, seem to be manifestations of some of the traits of pre-service teachers’ performance.

  • Název v anglickém jazyce

    ‘There are two gaps, so’: teaching materials as resources for correction in pre-service teachers’ EFL classes

  • Popis výsledku anglicky

    This study investigates how pre-service teachers of English as a foreign language do correction during their initial teaching practice at lower-secondary schools. The study employs multimodal conversation analysis on a dataset of 16 lessons taught by three pre-service teachers in Czechia. The analysis focuses specifically on how the teachers orient to the task format when doing correction in answer-check sequences. It demonstrates how the teachers employ talk, gesture and gaze to make the task format (such as fill-in-the-blanks, matching) relevant and thereby use the materials as points of reference as well as resources for structuring classroom discourse. This use of materials contributes to the completion of the correction sequences. It is concluded that (over-)reliance on teaching materials and limited flexibility, which can be observed in not accepting alternative answers produced by learners, seem to be manifestations of some of the traits of pre-service teachers’ performance.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA19-06763S" target="_blank" >GA19-06763S: Etnografie diverzity v pregraduální přípravě učitelů</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Classroom Discourse

  • ISSN

    1946-3014

  • e-ISSN

    1946-3022

  • Svazek periodika

    12

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1-2

  • Stát vydavatele periodika

    GB - Spojené království Velké Británie a Severního Irska

  • Počet stran výsledku

    20

  • Strana od-do

    15-34

  • Kód UT WoS článku

    000691073400002

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85113899149