Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Understanding Pre-Service Teachers' Approaches to Preschool Education. Findings in the Czech Republic

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28150%2F16%3A43874913" target="_blank" >RIV/70883521:28150/16:43874913 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.futureacademy.org.uk/files/images/upload/58_4725_fulltext.pdf" target="_blank" >http://www.futureacademy.org.uk/files/images/upload/58_4725_fulltext.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.15405/epsbs.2016.11.58" target="_blank" >10.15405/epsbs.2016.11.58</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Understanding Pre-Service Teachers' Approaches to Preschool Education. Findings in the Czech Republic

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This qualitative study aimed to answer two broad questions: (1) How do pre-service teachers at the beginning of their pre-graduate university programme conceptualise the purposes and aims of preschool? (2) How do they view the essence of a teacher's work with children in preschool? In-depth interviews were conducted to gather data about the participants' conceptualisations. Open coding and thematic analysis were performed to process the interview data. The participants were 34 students in the first semester of the bachelor of preschool pedagogy programme at a university in the Czech Republic, and had no direct teaching experience in preschool education. The participants indicated that the primary function of preschool is to provide space for a child's socialisation into the peer group and preparation for entry into primary school. The core task of the preschool teacher was conceptualised as the establishing safe environment, the exercising of (mild) authority, the expression of emotions to children, and the development of professionalism. These findings offer challenges for university educators to elaborate the students' professional knowledge and skills.

  • Název v anglickém jazyce

    Understanding Pre-Service Teachers' Approaches to Preschool Education. Findings in the Czech Republic

  • Popis výsledku anglicky

    This qualitative study aimed to answer two broad questions: (1) How do pre-service teachers at the beginning of their pre-graduate university programme conceptualise the purposes and aims of preschool? (2) How do they view the essence of a teacher's work with children in preschool? In-depth interviews were conducted to gather data about the participants' conceptualisations. Open coding and thematic analysis were performed to process the interview data. The participants were 34 students in the first semester of the bachelor of preschool pedagogy programme at a university in the Czech Republic, and had no direct teaching experience in preschool education. The participants indicated that the primary function of preschool is to provide space for a child's socialisation into the peer group and preparation for entry into primary school. The core task of the preschool teacher was conceptualised as the establishing safe environment, the exercising of (mild) authority, the expression of emotions to children, and the development of professionalism. These findings offer challenges for university educators to elaborate the students' professional knowledge and skills.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    European Proceedings of Social and Behavioural Sciences

  • ISBN

  • ISSN

    2357-1330

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    566-573

  • Název nakladatele

    Future Academy

  • Místo vydání

    Kyrenia - Cyprus

  • Místo konání akce

    Rhodos, GR

  • Datum konání akce

    10. 10. 2016

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000390872300058