Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Jak a o čem přemýšlejí?

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F19%3A00110859" target="_blank" >RIV/00216224:14410/19:00110859 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Jak a o čem přemýšlejí?

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Příspěvek představuje výsledky analýzy esejí studentů studijních oborů Učitelství pro mateřské školy a Učitelství pro 1. stupeň základní školy. Cílem analýz bylo odpovědět na otázky, jakým jazykem se studenti vyjadřují o realitě preprimárního a primárního vzdělávání a jak tuto realitu tematizují. Specificky jsou analyzována data vztahující se k aktérům, prostředí, výuce v ZŠ a procesům vzdělávání v MŠ. Sledována byla také oblast osobního nastavení studentů k budoucí profesi učitele. Realizovaný výzkum spadá do proudu výzkumu profesionalismu, profesního vzdělávání a profesního rozvoje. Studie zastihuje respondenty v rané fázi profesního rozvoje, v situaci proměny či přechodu od role žáka (a žákovského vidění a pojetí edukace) k roli (a perspektivě) učitele. Narace studentů je nahlížena optikou profesního vidění v jeho nejranější fázi. Výzkumná sonda vychází z analýzy esejí studentů prvního ročníku studijních oborů Učitelství pro mateřské školy a Učitelství pro 1. stupeň základní školy. K analýze esejí bylo využito otevřeného kódování, z něhož vznikl kategoriální systém „Forma a obsah reflexe studentů“. V současné době (duben 2019) probíhá analýza pořízených dat. Závěry budou k dispozici na konci července. Výsledky pomohou odhalit prekoncepty studentů týkající se aktérů, procesů a prostředí školní edukace na počátku jejich pregraduálního vzdělávání. Očekáváme, že zjištění budou využita k proměně vysokoškolské výuky směrem k podpoře studentů jako reflektivních praktiků.

  • Název v anglickém jazyce

    How and about what are they thinking?

  • Popis výsledku anglicky

    The presentation will report the results of an analysis of essays written by beginning students of study programmes Primary school teacher education and Preprimary school teacher education at the Faculty of Education, Masaryk University. The purpose of the investigation was to shed light on how beginning teachers conceptualise the basic educational phenomena and what language they use to write about them. Data about the issues of actors, environment, instruction and educational processes in kindergarten and primary school were analysed. The general framework of the study is the concept of professionalism, professional education, professional development and attracting prospective teachers to the profession. The first year students’ essays were analysed by means of open coding procedures. The analysis is under way, the findings will be available in July. They are expected to contribute to the further improvement of (Pre)Primary school teacher education at the Masaryk University.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů