Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Functions of preschools as perceived by students of pre-primary university education

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28150%2F15%3A43873900" target="_blank" >RIV/70883521:28150/15:43873900 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://end-educationconference.org/wp-content/uploads/2015/09/END2015_Book-of-Proceedings.pdf" target="_blank" >http://end-educationconference.org/wp-content/uploads/2015/09/END2015_Book-of-Proceedings.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Functions of preschools as perceived by students of pre-primary university education

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Conceptualisation of teaching by teachers is considered to be an important variable that affects the style of educational practices and this, in turn, behaviour to children. The conventionalisation is a developing phenomenon that evolves throughout the career of the teacher, and its roots can be detected already in the pre-service period. This research project concentrated on revealing the perception of functions of the pre-school by students of pre-primary university education. The project aims at answering the following questions: (1) how students of the pre-primary university programme view the current functions of the pre-school, and (2) how these functions are fulfilled in pre-school teachers' practices. The sample consisted of 22 pre-service students of pre-primary education in the Czech Republic. The qualitative design was based with gathering data on students from three sources: (1) thematic writing, (2) interviews, and (2) metaphor creation by students. It was found out that t

  • Název v anglickém jazyce

    Functions of preschools as perceived by students of pre-primary university education

  • Popis výsledku anglicky

    Conceptualisation of teaching by teachers is considered to be an important variable that affects the style of educational practices and this, in turn, behaviour to children. The conventionalisation is a developing phenomenon that evolves throughout the career of the teacher, and its roots can be detected already in the pre-service period. This research project concentrated on revealing the perception of functions of the pre-school by students of pre-primary university education. The project aims at answering the following questions: (1) how students of the pre-primary university programme view the current functions of the pre-school, and (2) how these functions are fulfilled in pre-school teachers' practices. The sample consisted of 22 pre-service students of pre-primary education in the Czech Republic. The qualitative design was based with gathering data on students from three sources: (1) thematic writing, (2) interviews, and (2) metaphor creation by students. It was found out that t

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings

  • ISBN

    978-989-99389-2-2

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    3

  • Strana od-do

    530-532

  • Název nakladatele

    W.I.A.R.S.

  • Místo vydání

    Lisbon, Portugal

  • Místo konání akce

    Porto, Portugal

  • Datum konání akce

    27. 6. 2015

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku