Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Preconceptions and attitudes of pre-service primary school teachers: towards teaching the principles of the Internet

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11320%2F22%3A10454622" target="_blank" >RIV/00216208:11320/22:10454622 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/00216208:11410/22:10454622

  • Výsledek na webu

    <a href="https://doi.org/https://doi.org/10.1145/3556787.3556818" target="_blank" >https://doi.org/https://doi.org/10.1145/3556787.3556818</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1145/3556787.3556818" target="_blank" >10.1145/3556787.3556818</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Preconceptions and attitudes of pre-service primary school teachers: towards teaching the principles of the Internet

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Computing education has been newly introduced at primary schools (ISCED 1) in the Czech Republic, similarly to other countries. One of the new topics refers to the Internet and how it works. Not much is known yet about how prepared pre-service primary school teachers are for teaching this topic. The present research project aims to answer the following questions: 1) What preconceptions about the structure and functioning of the Internet students of the Teacher Education for Primary School programme possess? 2) What attitudes towards this topic these students have? For this purpose, semi-structured interviews will be conducted with primary teacher education students from all Czech faculties of education (N TILDE OPERATOR+D91 80). Students&apos; attitudes will be assessed by a questionnaire. Results from the pilot phase of the project indicate that prospective teachers consider the topic of the Internet important, but have many misconceptions about how the Internet works.

  • Název v anglickém jazyce

    Preconceptions and attitudes of pre-service primary school teachers: towards teaching the principles of the Internet

  • Popis výsledku anglicky

    Computing education has been newly introduced at primary schools (ISCED 1) in the Czech Republic, similarly to other countries. One of the new topics refers to the Internet and how it works. Not much is known yet about how prepared pre-service primary school teachers are for teaching this topic. The present research project aims to answer the following questions: 1) What preconceptions about the structure and functioning of the Internet students of the Teacher Education for Primary School programme possess? 2) What attitudes towards this topic these students have? For this purpose, semi-structured interviews will be conducted with primary teacher education students from all Czech faculties of education (N TILDE OPERATOR+D91 80). Students&apos; attitudes will be assessed by a questionnaire. Results from the pilot phase of the project indicate that prospective teachers consider the topic of the Internet important, but have many misconceptions about how the Internet works.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA22-20771S" target="_blank" >GA22-20771S: Internet4Kids – Budování znalostí o internetu: perspektiva teorií konceptuální změny</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    WiPSCE &apos;22: Proceedings of the 17th Workshop in Primary and Secondary Computing Education

  • ISBN

    978-1-4503-9853-4

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    130

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    Association for Computing Machinery

  • Místo vydání

    New York, NY, USA

  • Místo konání akce

    Morschach, Switzerland

  • Datum konání akce

    31. 10. 2022

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku