STUDENT UČITELSTVÍ UPROSTŘED PROMĚN ŠKOLNÍHO KURIKULA
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28150%2F07%3A63505113" target="_blank" >RIV/70883521:28150/07:63505113 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
STUDENT UČITELSTVÍ UPROSTŘED PROMĚN ŠKOLNÍHO KURIKULA
Popis výsledku v původním jazyce
V diskusně pojatém příspěvku se autor pokouší odpovědět na tyto otázky: 1. Jak lze charakterizovat vztah učitel - kurikulum? 2. Které okolnosti zejména ovlivňují situaci studenta uprostřed kurikulárních změn? 3. Jaké místo zaujímá pojem kurikulum ZŠ v pedagogické přípravě budoucích učitelů? 4. Jaké kompetence vyžadují od studenta učitelství změny kurikula? 5. Postačují budoucímu učiteli pouze odborné a pedagogické znalosti? 6. Jak zapojovat budoucí učitele do proměn školního kurikula? 7. Jak propojovatteorii a praxi? 8. Do jaké míry umožňuje strukturované učitelské studium propojovat odbornou a pedagogicko-psychologickou složku? 9. Do jaké míry umožňuje strukturované učitelské studium propojovat odbornou a pedagogicko-psychologickou složku?
Název v anglickém jazyce
A Pedagogy student in the centre of the school curriculum transformation
Popis výsledku anglicky
In the paper presented to a discussion the author attempts to answer the following questions: 1. How can the relationship teacher - curriculum be characterised? 2. What circumstances primarily influence the situation of a student amid curricular transformation? 3. What position is occupied by the term primary school curriculum in teacher training? 4. What competences are required of student teachers due to the curricular changes? 5. Is the knowledge of a subject and educational theory sufficient for future teachers? 6. How to involve future teachers into the process of school curriculum transformation? 7. How to combine theory and practice? 8. To what extent does the structured teacher training enable to link the subject specific and educational-psychological component? 9. What questions are important in teacher education?
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA406%2F05%2F0246" target="_blank" >GA406/05/0246: Obsahová dimenze kurikula základní školy</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2007
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Josef Maňák, Tomáš Janík (ed.). Absolvent základní školy
ISBN
978-80-210-4402-9
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
11
Strana od-do
20-30
Název nakladatele
Brno: MSD, spol. s r. o., Masarykova univerzita
Místo vydání
Brno
Místo konání akce
—
Datum konání akce
—
Typ akce podle státní příslušnosti
—
Kód UT WoS článku
—