Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Edge-sum distinguishing labeling

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11320%2F21%3A10438624" target="_blank" >RIV/00216208:11320/21:10438624 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=Jo47.vjn1c" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=Jo47.vjn1c</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.14712/1213-7243.2021.010" target="_blank" >10.14712/1213-7243.2021.010</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Edge-sum distinguishing labeling

  • Popis výsledku v původním jazyce

    We study edge-sum distinguishing labeling, a type of labeling recently introduced by Z. Tuza (2017) in context of labeling games. An ESD labeling of an $n$-vertex graph $G$ is an injective mapping of integers $1$ to $l$ to its vertices such that for every edge, the sum of the integers on its endpoints is unique. If $ l$ equals to $n$, we speak about a canonical ESD labeling. We focus primarily on structural properties of this labeling and show for several classes of graphs if they have or do not have a canonical ESD labeling. As an application we show some implications of these results for games based on ESD labeling. We also observe that ESD labeling is closely connected to the well-known notion of magic and antimagic labelings, to the Sidon sequences and to harmonious labelings.

  • Název v anglickém jazyce

    Edge-sum distinguishing labeling

  • Popis výsledku anglicky

    We study edge-sum distinguishing labeling, a type of labeling recently introduced by Z. Tuza (2017) in context of labeling games. An ESD labeling of an $n$-vertex graph $G$ is an injective mapping of integers $1$ to $l$ to its vertices such that for every edge, the sum of the integers on its endpoints is unique. If $ l$ equals to $n$, we speak about a canonical ESD labeling. We focus primarily on structural properties of this labeling and show for several classes of graphs if they have or do not have a canonical ESD labeling. As an application we show some implications of these results for games based on ESD labeling. We also observe that ESD labeling is closely connected to the well-known notion of magic and antimagic labelings, to the Sidon sequences and to harmonious labelings.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    10201 - Computer sciences, information science, bioinformathics (hardware development to be 2.2, social aspect to be 5.8)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Commentationes Mathematicae Universitatis Carolinae

  • ISSN

    0010-2628

  • e-ISSN

    1213-7243

  • Svazek periodika

    62

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    15

  • Strana od-do

    135-149

  • Kód UT WoS článku

    000818504900001

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85118599148