Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Interactive Applets in Introductory Course of Quantum Physics: Their Role not only in Distance Learning

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11320%2F22%3A10447042" target="_blank" >RIV/00216208:11320/22:10447042 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://doi.org/10.1063/5.0078619" target="_blank" >https://doi.org/10.1063/5.0078619</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1063/5.0078619" target="_blank" >10.1063/5.0078619</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Interactive Applets in Introductory Course of Quantum Physics: Their Role not only in Distance Learning

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Being an abstract part of physics, quantum physics requires teachers to use multiple representations, especially in introductory courses. Interactive applets and other means of visualization are considered one way to overcome students&apos; difficulties in studying basic concepts such as the wave function, the probability density function, quantum measurements etc. Based on 10 years of our positive previous experience, we strongly emphasize graphical representation in the quantum physics course for future upper secondary school teachers. Besides using internationally well-known sources like Physlets Quantum Physics, PhET simulations, or Quantum Visualisation Projects (QuVis), we also prepared our own tools for the purposes of this course. Moreover, because we consider Czech terminology knowledge to be very important for future physics teachers, we have translated selected applets into Czech. In this paper, we would like to share our experience with using the above-mentioned applets and with their integration into active learning instruction. We pay special attention to the period of distance learning, which especially pointed out the benefits of this approach; to support this claim, we provide students&apos; feedback on the use of applets in our course.

  • Název v anglickém jazyce

    Interactive Applets in Introductory Course of Quantum Physics: Their Role not only in Distance Learning

  • Popis výsledku anglicky

    Being an abstract part of physics, quantum physics requires teachers to use multiple representations, especially in introductory courses. Interactive applets and other means of visualization are considered one way to overcome students&apos; difficulties in studying basic concepts such as the wave function, the probability density function, quantum measurements etc. Based on 10 years of our positive previous experience, we strongly emphasize graphical representation in the quantum physics course for future upper secondary school teachers. Besides using internationally well-known sources like Physlets Quantum Physics, PhET simulations, or Quantum Visualisation Projects (QuVis), we also prepared our own tools for the purposes of this course. Moreover, because we consider Czech terminology knowledge to be very important for future physics teachers, we have translated selected applets into Czech. In this paper, we would like to share our experience with using the above-mentioned applets and with their integration into active learning instruction. We pay special attention to the period of distance learning, which especially pointed out the benefits of this approach; to support this claim, we provide students&apos; feedback on the use of applets in our course.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    AIP Conference Proceedings

  • ISBN

    978-0-7354-4341-9

  • ISSN

  • e-ISSN

    1551-7616

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    1-6

  • Název nakladatele

    AIP Publishing

  • Místo vydání

    Neuveden

  • Místo konání akce

    Terchová, Slovakia

  • Datum konání akce

    27. 4. 2022

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku