Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Reflexe výuky a její kvality: smíšený výzkum výuky učitelů fyziky

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11320%2F22%3A10455366" target="_blank" >RIV/00216208:11320/22:10455366 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://capv.cz/wp-content/uploads/2022/12/Inspirace-pro-vyzkum-nahlednuti-do-metodologie-pedagogiky-2.pdf" target="_blank" >https://capv.cz/wp-content/uploads/2022/12/Inspirace-pro-vyzkum-nahlednuti-do-metodologie-pedagogiky-2.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Reflexe výuky a její kvality: smíšený výzkum výuky učitelů fyziky

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Tato kapitola prezentuje čtyři výzkumy, jejichž strategickým cílem je přispět ke zkoumání kvality výuky a prohloubit tak zejména porozumění kontextu kvality výuky. Jedná se konkrétně o: (i) výzkum kvality výuky začínajících učitelů fyziky, (ii) longitudinální výzkum kvality výuky fyziky (po osmi letech), (iii) výzkum výuky vedené učiteli fyziky, jejichž studenti pokračují ve studiu na Matematicko-fyzikální fakultě Univerzity Karlovy, (iv) porovnání autoevaluace výuky vybraných učitelů fyziky a hodnocení zacvičeným nezávislým pozorovatelem. Z metodologického hlediska byl k řešení výzkumných problémů použit smíšený přístup. Základním výzkumným plánem byla případová studie. V kvantitativní části výzkumů bylo jako metoda sběru dat využito pozorování výuky, v kvalitativní části pak polostrukturované rozhovory s učiteli. K pozorování byl využit výzkumný nástroj ZAKVAF, který umožňuje zejména předem strukturovanou reflexi výuky fyziky.V této kapitole jsou kromě metodologie a výsledků provedených výzkumů uvedeny také implikace pro metodologii obdobných pedagogických výzkumů a další implikace. Realizované výzkumy sice spadají do oblasti didaktiky fyziky, nicméně nástroj a metodologie provedených výzkumů mohou být inspirací pro další oborové didaktiky a další pedagogické obory.

  • Název v anglickém jazyce

    Reflection of teaching and its quality: mixed method research of teaching led by physics teachers

  • Popis výsledku anglicky

    The strategic goal of the presented research is to contribute to the search for quality of teaching and to deepen the understanding of the context of the teaching quality. The research questions were posed as follows: What are the parameters of quality that are typical of teaching of selected novice teachers? Which factors influence the teaching quality of the selected novice teachers? Have the parameters of the quality of physics teaching changed after eight years? Which parameters of quality are typical of teaching led by teachers whose students continue their study at the Faculty of Mathematics and Physics, Charles University? Does the self-evaluation of teaching by selected teachers differ from evaluation by a trained independent observer? To answer these questions, a mixed method research design was used. A case study was chosen as the basic research plan. An ex-post facto research was chosen as the design of the quantitative part of the research, and the data was collected using pedagogical observation. Regarding the qualitative part, the data was acquired using semi-structured interviews. The standardised instrument ZAKVAF was used for observation.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Inspirace pro výzkum: nahlédnutí do metodologie pedagogiky

  • ISBN

    978-80-7392-387-7

  • Počet stran výsledku

    12

  • Strana od-do

    153-164

  • Počet stran knihy

    200

  • Název nakladatele

    Česká asociace pedagogického výzkumu

  • Místo vydání

    Brno

  • Kód UT WoS kapitoly