Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The Quality of Physics Teaching - Cases of Teaching over Time and in Space by Three Teachers

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11320%2F14%3A10319600" target="_blank" >RIV/00216208:11320/14:10319600 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.orbisscholae.cz/2014/number-2-en" target="_blank" >http://www.orbisscholae.cz/2014/number-2-en</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The Quality of Physics Teaching - Cases of Teaching over Time and in Space by Three Teachers

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The research questions are posed as follows: Have the parameters of the quality of physics teaching changed after eight years? In what way do the teachers perceive these parameters, their (un)successful implementation in their teaching, and their possible changes over time? The research revealed that the parameters of the quality of physics teaching of these selected teachers changed very little over the period of eight years. Also, the curricular reform taking place in the Czech Republic in this periodhas probably not influenced teaching quality changes. It seems that teachers are aware of the influence of various stakeholders of the teaching process, including those who are not directly present in lessons (e.g. school management, parents). This research shows that it is reasonable to look at the teaching quality from a wider perspective.

  • Název v anglickém jazyce

    The Quality of Physics Teaching - Cases of Teaching over Time and in Space by Three Teachers

  • Popis výsledku anglicky

    The research questions are posed as follows: Have the parameters of the quality of physics teaching changed after eight years? In what way do the teachers perceive these parameters, their (un)successful implementation in their teaching, and their possible changes over time? The research revealed that the parameters of the quality of physics teaching of these selected teachers changed very little over the period of eight years. Also, the curricular reform taking place in the Czech Republic in this periodhas probably not influenced teaching quality changes. It seems that teachers are aware of the influence of various stakeholders of the teaching process, including those who are not directly present in lessons (e.g. school management, parents). This research shows that it is reasonable to look at the teaching quality from a wider perspective.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Orbis scholae

  • ISSN

    1802-4637

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    8

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    22

  • Strana od-do

    61-82

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-84946190738