Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Future Use of Eye-tracking in Education

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11320%2F22%3A10457071" target="_blank" >RIV/00216208:11320/22:10457071 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.mff.cuni.cz/veda/konference/wds/proc/pdf22/WDS22_32_f12_Krejci.pdf" target="_blank" >https://www.mff.cuni.cz/veda/konference/wds/proc/pdf22/WDS22_32_f12_Krejci.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Future Use of Eye-tracking in Education

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper aims to introduce an intended creation of instructional handbook for physics teachers on possibilities of using eye-tracking methods in their classrooms. Said handbook will contain eye-tracking indicators alongside instructions on how to apply them and interpret their meaning in the context of physics learning or problem solving done by students. Included indicators will be selected based on currently ongoing literary research in the fields of eye-tracking applied to learning, reading, problem solving and any other relevant areas, for example educational science in general or other branches of eye-tracking research. Selected indicators will then be tested on smaller sample of students to confirm their usefulness in educational context.

  • Název v anglickém jazyce

    Future Use of Eye-tracking in Education

  • Popis výsledku anglicky

    This paper aims to introduce an intended creation of instructional handbook for physics teachers on possibilities of using eye-tracking methods in their classrooms. Said handbook will contain eye-tracking indicators alongside instructions on how to apply them and interpret their meaning in the context of physics learning or problem solving done by students. Included indicators will be selected based on currently ongoing literary research in the fields of eye-tracking applied to learning, reading, problem solving and any other relevant areas, for example educational science in general or other branches of eye-tracking research. Selected indicators will then be tested on smaller sample of students to confirm their usefulness in educational context.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    WDS&apos;22 Proceedings of Contributed Papers — Physics

  • ISBN

    978-80-7378-477-5

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    216-221

  • Název nakladatele

    Matfyzpress

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    Praha

  • Datum konání akce

    7. 6. 2022

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku