Future Use of Eye-tracking in Education
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11320%2F22%3A10457071" target="_blank" >RIV/00216208:11320/22:10457071 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://www.mff.cuni.cz/veda/konference/wds/proc/pdf22/WDS22_32_f12_Krejci.pdf" target="_blank" >https://www.mff.cuni.cz/veda/konference/wds/proc/pdf22/WDS22_32_f12_Krejci.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Future Use of Eye-tracking in Education
Popis výsledku v původním jazyce
This paper aims to introduce an intended creation of instructional handbook for physics teachers on possibilities of using eye-tracking methods in their classrooms. Said handbook will contain eye-tracking indicators alongside instructions on how to apply them and interpret their meaning in the context of physics learning or problem solving done by students. Included indicators will be selected based on currently ongoing literary research in the fields of eye-tracking applied to learning, reading, problem solving and any other relevant areas, for example educational science in general or other branches of eye-tracking research. Selected indicators will then be tested on smaller sample of students to confirm their usefulness in educational context.
Název v anglickém jazyce
Future Use of Eye-tracking in Education
Popis výsledku anglicky
This paper aims to introduce an intended creation of instructional handbook for physics teachers on possibilities of using eye-tracking methods in their classrooms. Said handbook will contain eye-tracking indicators alongside instructions on how to apply them and interpret their meaning in the context of physics learning or problem solving done by students. Included indicators will be selected based on currently ongoing literary research in the fields of eye-tracking applied to learning, reading, problem solving and any other relevant areas, for example educational science in general or other branches of eye-tracking research. Selected indicators will then be tested on smaller sample of students to confirm their usefulness in educational context.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2022
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
WDS'22 Proceedings of Contributed Papers — Physics
ISBN
978-80-7378-477-5
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
216-221
Název nakladatele
Matfyzpress
Místo vydání
Praha
Místo konání akce
Praha
Datum konání akce
7. 6. 2022
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—