Výuka finanční gramotnosti na základní škole
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11320%2F22%3A10464779" target="_blank" >RIV/00216208:11320/22:10464779 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://8d8f55af62.clvaw-cdnwnd.com/0023db53731df613e31376e312bef977/200000209-4984e49850/Sborn%C3%ADk%20Dva%20dny%20s%20DM%202022.pdf" target="_blank" >https://8d8f55af62.clvaw-cdnwnd.com/0023db53731df613e31376e312bef977/200000209-4984e49850/Sborn%C3%ADk%20Dva%20dny%20s%20DM%202022.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Výuka finanční gramotnosti na základní škole
Popis výsledku v původním jazyce
S vysokým počtem exekucí přichází otázka, zda-li jsou občané České republiky finančně gramotní. Místem, které se stará o zvyšování finanční gramotnosti je mj. základní škola. Rozhodli jsme se zjistit, jakým způsobem je z pohledu učitelů finanční gramotnost vyučována. V článku najdete některé výsledky dotazníku a reakce učitelů. Znalosti a dovednosti žáků základní školy v oblasti finanční gramotnosti ověřujeme testem. Nejzajímavější odpovědi žáků najdete v následující části. V závěru článku jsou uvedeny některé materiály k výuce finanční gramotnosti.
Název v anglickém jazyce
Teaching financial literacy in primary school
Popis výsledku anglicky
With the high number of foreclosures comes the question of whether the citizens of the Czech Republic are financially literate. The place that takes care of raising financial literacy is, among others, the primary school. We decided to find out how financial literacy is taught from the perspective of teachers. In the article you will find some results of the questionnaire and teachers' reactions. We test the knowledge and skills of primary school pupils in financial literacy by means of a test. The most interesting answers of the pupils can be found in the following section. The article concludes with some materials for teaching financial literacy.
Klasifikace
Druh
O - Ostatní výsledky
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2022
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů