Svoboda výběru metod a forem práce při rozvoji čtenářské gramotnosti žáků mladšího školního věku
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F13%3A33139557" target="_blank" >RIV/61989592:15410/13:33139557 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Svoboda výběru metod a forem práce při rozvoji čtenářské gramotnosti žáků mladšího školního věku
Popis výsledku v původním jazyce
Článek je zaměřen na organizační formy a metody práce, které využívají učitelé na 1. stupni základní školy při rozvoji čtenářské gramotnosti žáků mladšího školního věku. Příspěvek představí průběžné výsledky dotazníkového šetření, které probíhá jako součást studentského grantového projektu Aktuální problémy rozvoje čtenářské gramotnosti z pohledu učitelů 1. stupně základní školy. V příspěvku se zaměříme především na dílčí téma výzkumu čtenářské gramotnosti, a to na formální stránku vyučovacího procesu.Pozornost bude věnována také roli knihoven, které v oblasti podpory rozvoje čtenářské gramotnosti žáků mladšího školního věku zaujímají významné místo. Budeme se zabývat možnostmi práce ve školní a třídní knihovně a komentována bude také spolupráce škols městskými knihovnami.
Název v anglickém jazyce
Freedom of the Choice of Labour Methods and Forms in Development of Reaging Literacy amongst Elementary School Pupils
Popis výsledku anglicky
The article is focused on organizational forms and methods, which are used by primary school teachers in development of reading literacy amongst elementary school pupils. The article presents continuous results of questionnaire investigation which is part of the student's grant project Recent issues of literacy development from the view-point of primary school teachers. The article is focused on formal aspects of learning process. We will deal with the role of libraries, which have an important place indevelopment of reading literacy amongst elementary school pupils. We will explore work options in school's and classroom's libraries and also we will comment on the cooperation between schools and urban libraries.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Slovo a obraz v komunikaci s dětmi
ISBN
978-80-7464-173-2
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
138-144
Název nakladatele
Ostravská univerzita
Místo vydání
Ostrava
Místo konání akce
Ostrava
Datum konání akce
21. 6. 2012
Typ akce podle státní příslušnosti
CST - Celostátní akce
Kód UT WoS článku
—