Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The Winning Move for Cutting Corners

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11320%2F22%3A10468904" target="_blank" >RIV/00216208:11320/22:10468904 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=TTEHWFiwe4" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=TTEHWFiwe4</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1007/s00283-022-10215-9" target="_blank" >10.1007/s00283-022-10215-9</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The Winning Move for Cutting Corners

  • Popis výsledku v původním jazyce

    In 2019, Jim Henle published an article where he introduced a quadruple of intricate gamesfrom Sid Sackson&apos;s book &apos;A Gamut Of Games&apos;, posing interesting mathematical problems. Afterdescribing a winning strategy for the neat game &apos;Hold That Line&apos;, we have focused our attentionto the perplexing &apos;Cutting Corners&apos;. While a winning strategy for the former game was found byguessing one &apos;lucky&apos; move and subsequent case-by-case analysis, &apos;Cutting Corners&apos; seems too complexto be analyzed without a computer. Our program written in Wolfram Mathematica revealedwhich of the two players has a winning strategy, as well as a few interesting facts as a bonus. Thegoal of this article is to describe these results, as well as a few observations regarding the game&apos;srules. Besides the original 6-move game by Sid Sackson, we also investigate its variants where thegame ends after 4, 8 or 10 moves.

  • Název v anglickém jazyce

    The Winning Move for Cutting Corners

  • Popis výsledku anglicky

    In 2019, Jim Henle published an article where he introduced a quadruple of intricate gamesfrom Sid Sackson&apos;s book &apos;A Gamut Of Games&apos;, posing interesting mathematical problems. Afterdescribing a winning strategy for the neat game &apos;Hold That Line&apos;, we have focused our attentionto the perplexing &apos;Cutting Corners&apos;. While a winning strategy for the former game was found byguessing one &apos;lucky&apos; move and subsequent case-by-case analysis, &apos;Cutting Corners&apos; seems too complexto be analyzed without a computer. Our program written in Wolfram Mathematica revealedwhich of the two players has a winning strategy, as well as a few interesting facts as a bonus. Thegoal of this article is to describe these results, as well as a few observations regarding the game&apos;srules. Besides the original 6-move game by Sid Sackson, we also investigate its variants where thegame ends after 4, 8 or 10 moves.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    10102 - Applied mathematics

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Mathematical Intelligencer

  • ISSN

    0343-6993

  • e-ISSN

    1866-7414

  • Svazek periodika

    Neuveden

  • Číslo periodika v rámci svazku

    OCT 2022

  • Stát vydavatele periodika

    US - Spojené státy americké

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    1-6

  • Kód UT WoS článku

    000868366800001

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85139912572