Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Stochastické hry s výherním kritériem určeným formulí větvícího se času

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14330%2F06%3A00017108" target="_blank" >RIV/00216224:14330/06:00017108 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Stochastic Games with Branching-Time Winning Objectives

  • Popis výsledku v původním jazyce

    We consider stochastic turn-based games where the winning objectives are given by formulae of the branching-time logic PCTL. These games are generally not determined and winning strategies may require memory and/or randomization. Our main results concernhistory-dependent strategies. In particular, we show that the problem whether there exists a history-dependent winning strategy in 1.5-player games is highly undecidable, even for objectives formulated in the L(F^{=5/8},F^{=1},F^{&gt;0},G^{=1}) fragmentof PCTL. On the other hand, we show that the problem becomes decidable (and in fact EXPTIME-complete) for the L(F{=1},F^{&gt;0},G^{=1}) fragment of PCTL, where winning strategies require only finite memory. This result is tight in the sense that winningstrategies for L(F^{=1},F^{&gt;0},G^{=1},G^{&gt;0}) objectives may already require infinite memory.

  • Název v anglickém jazyce

    Stochastic Games with Branching-Time Winning Objectives

  • Popis výsledku anglicky

    We consider stochastic turn-based games where the winning objectives are given by formulae of the branching-time logic PCTL. These games are generally not determined and winning strategies may require memory and/or randomization. Our main results concernhistory-dependent strategies. In particular, we show that the problem whether there exists a history-dependent winning strategy in 1.5-player games is highly undecidable, even for objectives formulated in the L(F^{=5/8},F^{=1},F^{&gt;0},G^{=1}) fragmentof PCTL. On the other hand, we show that the problem becomes decidable (and in fact EXPTIME-complete) for the L(F{=1},F^{&gt;0},G^{=1}) fragment of PCTL, where winning strategies require only finite memory. This result is tight in the sense that winningstrategies for L(F^{=1},F^{&gt;0},G^{=1},G^{&gt;0}) objectives may already require infinite memory.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    IN - Informatika

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/1M0545" target="_blank" >1M0545: Institut Teoretické Informatiky</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2006

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    21th IEEE Symposium on Logic in Computer Science (LICS 2006), 12-15 August 2006, Seattle, Washington, USA, Proceedings

  • ISBN

    0-7695-2631-4

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    349-358

  • Název nakladatele

    IEEE Computer Society

  • Místo vydání

    Los Alamitos, California

  • Místo konání akce

    Seattle, Washington, USA

  • Datum konání akce

    12. 8. 2006

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku