Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Qualitative Reachability in Stochastic BPA Games

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14330%2F11%3A00051537" target="_blank" >RIV/00216224:14330/11:00051537 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Qualitative Reachability in Stochastic BPA Games

  • Popis výsledku v původním jazyce

    We consider a class of infinite-state stochastic games generated by stateless pushdown automata (or, equivalently, 1-exit recursive state machines), where the winning objective is specified by a regular set of target configurations and a qualitative probability constraint `&gt;0' or `=1'. The goal of one player is to maximize the probability of reaching the target set so that the constraint is satisfied, while the other player aims at the opposite. We show that the winner in such games can be determinedin PTIME for the `&gt;0' constraint, and in NP intersect. coNP for the `=1' constraint. Further, we prove that the winning regions for both players are regular, and we design algorithms which compute the associated finite-state automata. Finally, we show that winning strategies can be synthesized effectively.

  • Název v anglickém jazyce

    Qualitative Reachability in Stochastic BPA Games

  • Popis výsledku anglicky

    We consider a class of infinite-state stochastic games generated by stateless pushdown automata (or, equivalently, 1-exit recursive state machines), where the winning objective is specified by a regular set of target configurations and a qualitative probability constraint `&gt;0' or `=1'. The goal of one player is to maximize the probability of reaching the target set so that the constraint is satisfied, while the other player aims at the opposite. We show that the winner in such games can be determinedin PTIME for the `&gt;0' constraint, and in NP intersect. coNP for the `=1' constraint. Further, we prove that the winning regions for both players are regular, and we design algorithms which compute the associated finite-state automata. Finally, we show that winning strategies can be synthesized effectively.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    IN - Informatika

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/1M0545" target="_blank" >1M0545: Institut Teoretické Informatiky</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Information and Computation

  • ISSN

    0890-5401

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    209

  • Číslo periodika v rámci svazku

    8

  • Stát vydavatele periodika

    NL - Nizozemsko

  • Počet stran výsledku

    24

  • Strana od-do

    1160-1183

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus