Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Qualitative Reachability in Stochastic BPA Games

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14330%2F09%3A00034252" target="_blank" >RIV/00216224:14330/09:00034252 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Qualitative Reachability in Stochastic BPA Games

  • Popis výsledku v původním jazyce

    We consider a class of infinite-state stochastic games generated by stateless pushdown automata (or, equivalently, 1-exit recursive state machines), where the winning objective is specified by a regular set of target configurations and a qualitative probability constraint `&gt;0' or `=1'. The goal of one player is to maximize the probability of reaching the target set so that the constraint is satisfied, while the other player aims at the opposite. We show that the winner in such games can be determinedin both NP and coNP. Further, we prove that the winning regions for both players are regular, and we design algorithms which compute the associated finite-state automata. Finally, we show that winning strategies can be synthesized effectively.

  • Název v anglickém jazyce

    Qualitative Reachability in Stochastic BPA Games

  • Popis výsledku anglicky

    We consider a class of infinite-state stochastic games generated by stateless pushdown automata (or, equivalently, 1-exit recursive state machines), where the winning objective is specified by a regular set of target configurations and a qualitative probability constraint `&gt;0' or `=1'. The goal of one player is to maximize the probability of reaching the target set so that the constraint is satisfied, while the other player aims at the opposite. We show that the winner in such games can be determinedin both NP and coNP. Further, we prove that the winning regions for both players are regular, and we design algorithms which compute the associated finite-state automata. Finally, we show that winning strategies can be synthesized effectively.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    IN - Informatika

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/1M0545" target="_blank" >1M0545: Institut Teoretické Informatiky</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2009

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the 26th International Symposium on Theoretical Aspects of Computer Science

  • ISBN

    978-3-939897-09-5

  • ISSN

    1868-8969

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    12

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    IBFI Schloss Dagstuhl

  • Místo vydání

    Freiburg, Germany

  • Místo konání akce

    Freiburg, Germany

  • Datum konání akce

    1. 1. 2009

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku