Výuka tématu inflace
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11320%2F23%3A10469759" target="_blank" >RIV/00216208:11320/23:10469759 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=MWIw7xrMqz" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=MWIw7xrMqz</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Výuka tématu inflace
Popis výsledku v původním jazyce
Článek popisuje výuku tématu inflace včetně praktické (početní) části. Výuka je koncipována metodou trojfázového modelu učení (E-U-R). V každé části je zmíněno několik technik, které učitel může při výuce využít. Článek nabízí i možnost rozšíření učiva o příčiny a dopady inflace. Příklady jsou odstupňované podle obtížnosti, počáteční z nich mají více variant k procvičení. Autor v článku zmiňuje zkušenosti z vlastní výuky včetně reakcí žáků na některé otázky.
Název v anglickém jazyce
Teaching the topic of inflation
Popis výsledku anglicky
This article describes the teaching of inflation, including the practical (numerical) part. The teaching is designed using the three-phase learning model (E-U-R). In each phase, several techniques are mentioned that the teacher can use in teaching. The article also offers the possibility of extending the teaching to the causes and effects of inflation. The exercises are graded according to difficulty, the initial ones having more variations to practice. In the article, the author mentions experiences from his own teaching, including pupils' reactions to some of the questions.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2023
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Matematika - fyzika - informatika
ISSN
1210-1761
e-ISSN
1805-7705
Svazek periodika
32
Číslo periodika v rámci svazku
4
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
11
Strana od-do
249-259
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—