Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Concrete 3D printed manipulatives in geometry learning and problem solving: usefulness of instructional 3D printed tools in the topic of polygons and tilings

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11320%2F23%3A10476305" target="_blank" >RIV/00216208:11320/23:10476305 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Concrete 3D printed manipulatives in geometry learning and problem solving: usefulness of instructional 3D printed tools in the topic of polygons and tilings

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The purpose of the presented study was to observe the role of concrete 3D printed manipulatives in solving geometry planar problems. 25 elementary school students and 34 secondary school students in the Czech Republic were given tasks on properties of polygons and their applications in tilings in the plane. Our aim was to examine how collaborative activities with concrete manipulatives from 3D printers help students to learn, to support, and to develop students&apos; conceptual understanding of planar objects namely polygons. The experiment was divided into several phases and the aim was to explore students&apos; success rate in solving geometric tasks with and without concrete manipulatives. The results showed that students knew the polygons but did not have any understanding how to use them in real applications such as tilings. After experiments students were able to find not only regular and semi-regular tilings but also prove their constructions.

  • Název v anglickém jazyce

    Concrete 3D printed manipulatives in geometry learning and problem solving: usefulness of instructional 3D printed tools in the topic of polygons and tilings

  • Popis výsledku anglicky

    The purpose of the presented study was to observe the role of concrete 3D printed manipulatives in solving geometry planar problems. 25 elementary school students and 34 secondary school students in the Czech Republic were given tasks on properties of polygons and their applications in tilings in the plane. Our aim was to examine how collaborative activities with concrete manipulatives from 3D printers help students to learn, to support, and to develop students&apos; conceptual understanding of planar objects namely polygons. The experiment was divided into several phases and the aim was to explore students&apos; success rate in solving geometric tasks with and without concrete manipulatives. The results showed that students knew the polygons but did not have any understanding how to use them in real applications such as tilings. After experiments students were able to find not only regular and semi-regular tilings but also prove their constructions.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2023

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the Thirteenth Congress of the European Society for Research in Mathematics Education

  • ISBN

    978-963-7031-04-5

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    813-820

  • Název nakladatele

    Alfréd Rényi Institute of Mathematics and ERME

  • Místo vydání

    Budapest, Hungary

  • Místo konání akce

    Budapest, Hungary

  • Datum konání akce

    10. 7. 2023

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku