Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Tištěné 3D modely ve výuce chemie

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18470%2F19%3A50016158" target="_blank" >RIV/62690094:18470/19:50016158 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://bichez.pedf.cuni.cz/archive/2019/1/3.pdf" target="_blank" >http://bichez.pedf.cuni.cz/archive/2019/1/3.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.14712/25337556.2019.1.3" target="_blank" >10.14712/25337556.2019.1.3</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Tištěné 3D modely ve výuce chemie

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Klasickými příklady materiálních didaktických pomůcek používaných ve výuce chemie jsou tyčinkové, kulové a kalotové modely, které pomáhají studentům rozumět prostorovému uspořádání a vlastnostem molekul. Současná technologie 3D tisku je novou alternativou, jak vytvořit řadu modelů podle skutečných potřeb výuky. Tištěné 3D modely lze použít na podporu aktivního učení praktickou manipulací v běžné výuce nebo usnadňovat učení studentům s vizuálními poškozeními nebo se zhoršeným prostorovým vnímáním. V této práci se zaměřujeme na návrh, přípravu a aplikaci tištěných 3D modelů na podporu výuky chemie v následujících dvou tematických celcích: periodický zákon a vlastnosti prvků, strukturní vlastnosti molekul organických sloučenin. Cílem je zjistit, jak studenti základního vzdělávání a střední školy vnímají tištěné modely a jak jim pomáhají porozumět struktuře chemických látek. Nezbytnou součástí našeho výzkumu je také reflexe toho, do jaké míry jsou 3D tištěné modely užitečnými nástroji učitelé chemie.

  • Název v anglickém jazyce

    Printed 3D Models in Chemistry Education

  • Popis výsledku anglicky

    Classical examples of the material didactic aids used in chemistry teaching are rod, ball and calotte models that help students understand spatial layout and properties of molecules. Contemporary 3D printer technology is a new alternative to create a number of material models according to the actual teaching needs. Printed 3D models can be used to support active learning with practical manipulation in common learning, or to facilitate learning of students with visual impairment or impaired spatial perception. In this work, we focus on the design, preparation and application of printed 3D models to support teaching of chemistry within the following two thematic units: periodic law and properties of elements, structural properties of molecules of organic compounds. The objective is to find out how students of primary and secondary schools perceive printed models and how they help them understand the structure of chemical substances. An indispensable part of our research is also a reflection on the extent to which 3D printed models are useful tools for chemistry teachers.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Biologie, chemie, zeměpis : časopis pro výuku přírodovědných předmětů na základních a středních školách

  • ISSN

    1210-3349

  • e-ISSN

    2533-7556

  • Svazek periodika

    28

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    18

  • Strana od-do

    17-34

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus