Kde nepomáhají 3D animace, mohou pomoci 3D modely
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24510%2F21%3A00009469" target="_blank" >RIV/46747885:24510/21:00009469 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://home.pf.jcu.cz/~sbml/wp-content/uploads/2021_Bimova_et_al.pdf" target="_blank" >http://home.pf.jcu.cz/~sbml/wp-content/uploads/2021_Bimova_et_al.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Kde nepomáhají 3D animace, mohou pomoci 3D modely
Popis výsledku v původním jazyce
Využívání digitálních technologií při výuce považujeme za přirozenou součást moderního způsobu vyučování. Mnohým žákům mohou cíleně naprogramované virtuální animace, umístěné např. na interaktivní webové stránce Mathematikus, pomoci s vytvářením správných představ 3D modelů či prostorových situací. Existují ale také žáci, kteří potřebují pro tvorbu správných představ zapojit více smyslů, kromě zraku např. také hmat. Proto jsme vymodelovali a následně vytiskli odpovídající 3D modely pro vybrané úlohy z Mathematikusu.
Název v anglickém jazyce
Where virtual animations do not help, 3D models can be useful
Popis výsledku anglicky
We consider the use of digital technologies in teaching as a natural part of the modern way of teaching. For many students, purposefully designed virtual animations, e.g. placed in the interactive website called Mathematikus, can help create the right imaginations for 3D models or spatial situations. But some students need to involve more senses to create correct images. In addition to sight, they also need to use touch. Therefore, we modeled and then printed the corresponding 3D models for selected problems from Mathematikus.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
10102 - Applied mathematics
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2021
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
South Bohemia Mathematical Letters
ISSN
2336-2081
e-ISSN
—
Svazek periodika
SBML 2021
Číslo periodika v rámci svazku
Vol. 29 (2021), No. 1
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
12
Strana od-do
1-12
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—