Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Kde nepomáhají 3D animace, mohou pomoci 3D modely

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24510%2F21%3A00009469" target="_blank" >RIV/46747885:24510/21:00009469 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://home.pf.jcu.cz/~sbml/wp-content/uploads/2021_Bimova_et_al.pdf" target="_blank" >http://home.pf.jcu.cz/~sbml/wp-content/uploads/2021_Bimova_et_al.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Kde nepomáhají 3D animace, mohou pomoci 3D modely

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Využívání digitálních technologií při výuce považujeme za přirozenou součást moderního způsobu vyučování. Mnohým žákům mohou cíleně naprogramované virtuální animace, umístěné např. na interaktivní webové stránce Mathematikus, pomoci s vytvářením správných představ 3D modelů či prostorových situací. Existují ale také žáci, kteří potřebují pro tvorbu správných představ zapojit více smyslů, kromě zraku např. také hmat. Proto jsme vymodelovali a následně vytiskli odpovídající 3D modely pro vybrané úlohy z Mathematikusu.

  • Název v anglickém jazyce

    Where virtual animations do not help, 3D models can be useful

  • Popis výsledku anglicky

    We consider the use of digital technologies in teaching as a natural part of the modern way of teaching. For many students, purposefully designed virtual animations, e.g. placed in the interactive website called Mathematikus, can help create the right imaginations for 3D models or spatial situations. But some students need to involve more senses to create correct images. In addition to sight, they also need to use touch. Therefore, we modeled and then printed the corresponding 3D models for selected problems from Mathematikus.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    10102 - Applied mathematics

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    South Bohemia Mathematical Letters

  • ISSN

    2336-2081

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    SBML 2021

  • Číslo periodika v rámci svazku

    Vol. 29 (2021), No. 1

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    12

  • Strana od-do

    1-12

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus