Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

An introduction to TWG4: Geometry teaching and learning

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11320%2F23%3A10476312" target="_blank" >RIV/00216208:11320/23:10476312 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    An introduction to TWG4: Geometry teaching and learning

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The TWG4 &quot;Geometry teaching and learning&quot; focuses on studies related to geometry instruction, ranging from early childhood education to higher education, including the professional development of teachers. In CERME13, we sought to advance themes raised in previous ERME conferences, including, but not limited to, specific aspects of mathematical activity in geometry (visualization, interrelation between visual-spatial and formal aspects of geometry, problem-solving, proving, the role of diagrams and models); geometry curriculum in different countries (textbooks, didactic situations, tasks, activities, and competencies); teacher education in geometry (contexts, practices, challenges, and perspectives). Along the traditional themes, the call for papers for the current conference reflected growing research interest in dynamic geometry environments (DGE, emphasizing geometric components). It also encouraged contributions focusing on teaching non-Euclidian geometry and adjacent branches of mathematics, such as trigonometry and vectors.

  • Název v anglickém jazyce

    An introduction to TWG4: Geometry teaching and learning

  • Popis výsledku anglicky

    The TWG4 &quot;Geometry teaching and learning&quot; focuses on studies related to geometry instruction, ranging from early childhood education to higher education, including the professional development of teachers. In CERME13, we sought to advance themes raised in previous ERME conferences, including, but not limited to, specific aspects of mathematical activity in geometry (visualization, interrelation between visual-spatial and formal aspects of geometry, problem-solving, proving, the role of diagrams and models); geometry curriculum in different countries (textbooks, didactic situations, tasks, activities, and competencies); teacher education in geometry (contexts, practices, challenges, and perspectives). Along the traditional themes, the call for papers for the current conference reflected growing research interest in dynamic geometry environments (DGE, emphasizing geometric components). It also encouraged contributions focusing on teaching non-Euclidian geometry and adjacent branches of mathematics, such as trigonometry and vectors.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2023

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the Thirteenth Congress of the European Society for Research in Mathematics Education

  • ISBN

    978-963-7031-04-5

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    4

  • Strana od-do

    685-688

  • Název nakladatele

    Alfréd Rényi Institute of Mathematics and ERME

  • Místo vydání

    Budapest, Hungary

  • Místo konání akce

    Budapest, Hungary

  • Datum konání akce

    10. 7. 2023

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku