Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Jauna konceptuāla ietvara izveide labākai izpratnei par pārtikas patērētāju: starpdisciplināra lielo datu pieeja

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11320%2F23%3ARU5FA7K6" target="_blank" >RIV/00216208:11320/23:RU5FA7K6 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/63035" target="_blank" >https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/63035</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    litevština

  • Název v původním jazyce

    Jauna konceptuāla ietvara izveide labākai izpratnei par pārtikas patērētāju: starpdisciplināra lielo datu pieeja

  • Popis výsledku v původním jazyce

    "The author, by combining the methodological frameworks of cognitive and computer sciences, has developed several methods for using big data, based on the natural language processing and by applying the following methodologies: a) sentiment analysis of affective reactions about food and multi-sensory eating experience; b) comparative analysis of different national cuisines, by applying the topic modelling methodology; and c) bigram analysis to trace ways how food consumers talk about healthy food."

  • Název v anglickém jazyce

    Jauna konceptuāla ietvara izveide labākai izpratnei par pārtikas patērētāju: starpdisciplināra lielo datu pieeja

  • Popis výsledku anglicky

    "The author, by combining the methodological frameworks of cognitive and computer sciences, has developed several methods for using big data, based on the natural language processing and by applying the following methodologies: a) sentiment analysis of affective reactions about food and multi-sensory eating experience; b) comparative analysis of different national cuisines, by applying the topic modelling methodology; and c) bigram analysis to trace ways how food consumers talk about healthy food."

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    10201 - Computer sciences, information science, bioinformathics (hardware development to be 2.2, social aspect to be 5.8)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2023

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů