Mathematics textbooks as a possible cause of students' misconceptions in planimetry
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11320%2F24%3A10483147" target="_blank" >RIV/00216208:11320/24:10483147 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Mathematics textbooks as a possible cause of students' misconceptions in planimetry
Popis výsledku v původním jazyce
The paper deals with selected phenomena occurring in Czech mathematics textbooks, and their possible influence on the formation of students' misconceptions in the field of planimetry. The analysis of textbooks was elaborated as part of long-term research into Czech pupils' and students' conceptual knowledge in geometry. We have found that the design of the textbooks is the possible cause of some students' misconceptions. However, in our opinion, the mathematics teacher, who is well acquainted with the risks, has the tools to eliminate these misconceptions
Název v anglickém jazyce
Mathematics textbooks as a possible cause of students' misconceptions in planimetry
Popis výsledku anglicky
The paper deals with selected phenomena occurring in Czech mathematics textbooks, and their possible influence on the formation of students' misconceptions in the field of planimetry. The analysis of textbooks was elaborated as part of long-term research into Czech pupils' and students' conceptual knowledge in geometry. We have found that the design of the textbooks is the possible cause of some students' misconceptions. However, in our opinion, the mathematics teacher, who is well acquainted with the risks, has the tools to eliminate these misconceptions
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2024
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Educational Resources in the Mathematics Classroom
ISBN
978-83-8277-174-9
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
13
Strana od-do
37-49
Název nakladatele
Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego
Místo vydání
Rzeszów
Místo konání akce
Lublin, Polsko
Datum konání akce
24. 6. 2024
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—