Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Mathematics textbooks as a possible cause of students' misconceptions in planimetry

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11320%2F24%3A10483147" target="_blank" >RIV/00216208:11320/24:10483147 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Mathematics textbooks as a possible cause of students' misconceptions in planimetry

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper deals with selected phenomena occurring in Czech mathematics textbooks, and their possible influence on the formation of students&apos; misconceptions in the field of planimetry. The analysis of textbooks was elaborated as part of long-term research into Czech pupils&apos; and students&apos; conceptual knowledge in geometry. We have found that the design of the textbooks is the possible cause of some students&apos; misconceptions. However, in our opinion, the mathematics teacher, who is well acquainted with the risks, has the tools to eliminate these misconceptions

  • Název v anglickém jazyce

    Mathematics textbooks as a possible cause of students' misconceptions in planimetry

  • Popis výsledku anglicky

    The paper deals with selected phenomena occurring in Czech mathematics textbooks, and their possible influence on the formation of students&apos; misconceptions in the field of planimetry. The analysis of textbooks was elaborated as part of long-term research into Czech pupils&apos; and students&apos; conceptual knowledge in geometry. We have found that the design of the textbooks is the possible cause of some students&apos; misconceptions. However, in our opinion, the mathematics teacher, who is well acquainted with the risks, has the tools to eliminate these misconceptions

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2024

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Educational Resources in the Mathematics Classroom

  • ISBN

    978-83-8277-174-9

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    13

  • Strana od-do

    37-49

  • Název nakladatele

    Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego

  • Místo vydání

    Rzeszów

  • Místo konání akce

    Lublin, Polsko

  • Datum konání akce

    24. 6. 2024

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku