Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Genetics in the perspective of Czech lower-secondary schools: misconceptions and solutions

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F20%3A10415207" target="_blank" >RIV/00216208:11410/20:10415207 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Genetics in the perspective of Czech lower-secondary schools: misconceptions and solutions

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Although genetics is well-established topic in lower secondary school curricula (ISCED 2), students still have difficulty understanding the basic principles of inheritance and hold various misconceptions about it. To identify the factors influencing the student&apos;s understanding the analysis of textbooks, a questionnaire survey among teachers and test of students&apos; understanding were conducted. Results showed that teachers are qualified in the subject of genetics, but the topic itself is scattered among the curriculum, which makes it hard for students to understand the concepts clearly. School lesson modifications to prevent misconceptions are discussed.

  • Název v anglickém jazyce

    Genetics in the perspective of Czech lower-secondary schools: misconceptions and solutions

  • Popis výsledku anglicky

    Although genetics is well-established topic in lower secondary school curricula (ISCED 2), students still have difficulty understanding the basic principles of inheritance and hold various misconceptions about it. To identify the factors influencing the student&apos;s understanding the analysis of textbooks, a questionnaire survey among teachers and test of students&apos; understanding were conducted. Results showed that teachers are qualified in the subject of genetics, but the topic itself is scattered among the curriculum, which makes it hard for students to understand the concepts clearly. School lesson modifications to prevent misconceptions are discussed.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    PROJECT-BASED EDUCATION AND OTHER ACTIVATING STRATEGIES IN SCIENCE EDUCATION XVII (PBE 2019)

  • ISBN

    978-80-7603-155-5

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    104-110

  • Název nakladatele

    CHARLES UNIV PRAGUE

  • Místo vydání

    PRAHA 1

  • Místo konání akce

    Prague

  • Datum konání akce

    7. 11. 2019

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku

    000567209500012