Genetics in the perspective of Czech lower-secondary schools: misconceptions and solutions
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F20%3A10415207" target="_blank" >RIV/00216208:11410/20:10415207 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Genetics in the perspective of Czech lower-secondary schools: misconceptions and solutions
Popis výsledku v původním jazyce
Although genetics is well-established topic in lower secondary school curricula (ISCED 2), students still have difficulty understanding the basic principles of inheritance and hold various misconceptions about it. To identify the factors influencing the student's understanding the analysis of textbooks, a questionnaire survey among teachers and test of students' understanding were conducted. Results showed that teachers are qualified in the subject of genetics, but the topic itself is scattered among the curriculum, which makes it hard for students to understand the concepts clearly. School lesson modifications to prevent misconceptions are discussed.
Název v anglickém jazyce
Genetics in the perspective of Czech lower-secondary schools: misconceptions and solutions
Popis výsledku anglicky
Although genetics is well-established topic in lower secondary school curricula (ISCED 2), students still have difficulty understanding the basic principles of inheritance and hold various misconceptions about it. To identify the factors influencing the student's understanding the analysis of textbooks, a questionnaire survey among teachers and test of students' understanding were conducted. Results showed that teachers are qualified in the subject of genetics, but the topic itself is scattered among the curriculum, which makes it hard for students to understand the concepts clearly. School lesson modifications to prevent misconceptions are discussed.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2020
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
PROJECT-BASED EDUCATION AND OTHER ACTIVATING STRATEGIES IN SCIENCE EDUCATION XVII (PBE 2019)
ISBN
978-80-7603-155-5
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
104-110
Název nakladatele
CHARLES UNIV PRAGUE
Místo vydání
PRAHA 1
Místo konání akce
Prague
Datum konání akce
7. 11. 2019
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
000567209500012