Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Znalosti a miskoncepce učitelů o poruše pozornosti s hyperaktivitou

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F23%3A10465620" target="_blank" >RIV/00216208:11410/23:10465620 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=hf3G289OK2" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=hf3G289OK2</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.21062/edp.2023.004" target="_blank" >10.21062/edp.2023.004</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Znalosti a miskoncepce učitelů o poruše pozornosti s hyperaktivitou

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Článek prezentuje výsledky výzkumu na téma znalostí a mylných představ učitelů o poruše pozornosti s hyperaktivitou (ADHD). Dobrá znalost problematiky tohoto spektrálního neurovývojového onemocnění, jeho příčin, projevů, možné terapie, podpory při edukaci této skupiny žáků, je jedním z předpokladů úspěchu žáků s ADHD ve škole. Na vzorku více než čtyř stovek učitelů 2. stupně základních škol v České republice jsme realizovali výzkumné šetření znalostí a miskoncepcí prostřednictvím škály The Knowledge of Attention Deficit Disorders Scale (KADDS). Zjišťovali jsme, jaké je úroveň znalostí učitelů o problematice ADHD, která oblast o tématu ADHD je učitelům nejméně známá a jaké mylné domněnky u učitelů přetrvávají. Zajímalo nás také, zda mezi učiteli, kteří mají zkušenost s výukou žáků s ADHD existují skupiny, u kterých jsou statisticky významné rozdíly v úrovni znalostí o problematice ADHD.

  • Název v anglickém jazyce

    Teachers' knowledge and misconceptions about attention deficit hyperactivity disorder

  • Popis výsledku anglicky

    The article presents the results of research on the topic of teachers&apos; knowledge and misconceptions about attention deficit hyperactivity disorder (ADHD). A good knowledge of the issues of this spectrum neurodevelopmental disease, its causes, manifestations, possible therapy, support in the education of these groups of students is one of the prerequisites for the success of students with ADHD in school. We conducted a research survey of knowledge and misconceptions using The Knowledge of Attention Deficit Disorders Scale (KADDS) on a sample of more than four hundred 2nd grade elementary school teachers in the Czech Republic. We found out what the level of knowledge of teachers is about ADHD, which area of ADHD is known to teachers and what misconceptions teachers hold. We were also interested in whether there are groups among teachers who have experience teaching students with ADHD, for whom there are statistically significant differences in the level of knowledge about ADHD.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2023

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    EduPort

  • ISSN

    2695-0936

  • e-ISSN

    2695-0936

  • Svazek periodika

    7

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    13

  • Strana od-do

    36-48

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus