Znalosti a miskoncepce učitelů o poruše pozornosti s hyperaktivitou
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F23%3A10465620" target="_blank" >RIV/00216208:11410/23:10465620 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=hf3G289OK2" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=hf3G289OK2</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.21062/edp.2023.004" target="_blank" >10.21062/edp.2023.004</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Znalosti a miskoncepce učitelů o poruše pozornosti s hyperaktivitou
Popis výsledku v původním jazyce
Článek prezentuje výsledky výzkumu na téma znalostí a mylných představ učitelů o poruše pozornosti s hyperaktivitou (ADHD). Dobrá znalost problematiky tohoto spektrálního neurovývojového onemocnění, jeho příčin, projevů, možné terapie, podpory při edukaci této skupiny žáků, je jedním z předpokladů úspěchu žáků s ADHD ve škole. Na vzorku více než čtyř stovek učitelů 2. stupně základních škol v České republice jsme realizovali výzkumné šetření znalostí a miskoncepcí prostřednictvím škály The Knowledge of Attention Deficit Disorders Scale (KADDS). Zjišťovali jsme, jaké je úroveň znalostí učitelů o problematice ADHD, která oblast o tématu ADHD je učitelům nejméně známá a jaké mylné domněnky u učitelů přetrvávají. Zajímalo nás také, zda mezi učiteli, kteří mají zkušenost s výukou žáků s ADHD existují skupiny, u kterých jsou statisticky významné rozdíly v úrovni znalostí o problematice ADHD.
Název v anglickém jazyce
Teachers' knowledge and misconceptions about attention deficit hyperactivity disorder
Popis výsledku anglicky
The article presents the results of research on the topic of teachers' knowledge and misconceptions about attention deficit hyperactivity disorder (ADHD). A good knowledge of the issues of this spectrum neurodevelopmental disease, its causes, manifestations, possible therapy, support in the education of these groups of students is one of the prerequisites for the success of students with ADHD in school. We conducted a research survey of knowledge and misconceptions using The Knowledge of Attention Deficit Disorders Scale (KADDS) on a sample of more than four hundred 2nd grade elementary school teachers in the Czech Republic. We found out what the level of knowledge of teachers is about ADHD, which area of ADHD is known to teachers and what misconceptions teachers hold. We were also interested in whether there are groups among teachers who have experience teaching students with ADHD, for whom there are statistically significant differences in the level of knowledge about ADHD.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2023
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
EduPort
ISSN
2695-0936
e-ISSN
2695-0936
Svazek periodika
7
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
13
Strana od-do
36-48
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—