IS THE POSITIVE ILLUSORY BIAS AGE-RELATED? EXAMINING DISCREPANT SELF-PERCEPTIONS OF ACADEMIC COMPETENCE IN MIDDLE-SCHOOL STUDENTS WITH AND WITHOUT ADHD
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17200%2F23%3AA2502KME" target="_blank" >RIV/61988987:17200/23:A2502KME - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://library.iated.org/view/SKOBRTAL2023ISP" target="_blank" >https://library.iated.org/view/SKOBRTAL2023ISP</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.21125/inted.2023.1489" target="_blank" >10.21125/inted.2023.1489</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
IS THE POSITIVE ILLUSORY BIAS AGE-RELATED? EXAMINING DISCREPANT SELF-PERCEPTIONS OF ACADEMIC COMPETENCE IN MIDDLE-SCHOOL STUDENTS WITH AND WITHOUT ADHD
Popis výsledku v původním jazyce
Middle-school students with attention-deficit/hyperactivity disorder (ADHD) overestimate their scholastic competence when using explicit self-report measures. This phenomenon is known as positive illusory bias (PIB). This study examined the relationship between age and PIB by comparing middle-school students with ADHD to a group of typically developing children.
Název v anglickém jazyce
IS THE POSITIVE ILLUSORY BIAS AGE-RELATED? EXAMINING DISCREPANT SELF-PERCEPTIONS OF ACADEMIC COMPETENCE IN MIDDLE-SCHOOL STUDENTS WITH AND WITHOUT ADHD
Popis výsledku anglicky
Middle-school students with attention-deficit/hyperactivity disorder (ADHD) overestimate their scholastic competence when using explicit self-report measures. This phenomenon is known as positive illusory bias (PIB). This study examined the relationship between age and PIB by comparing middle-school students with ADHD to a group of typically developing children.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50100 - Psychology and cognitive sciences
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2023
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
INTED2023 Proceedings
ISBN
978-84-09-49026-4
ISSN
2340-1079
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
5676-5683
Název nakladatele
INTED
Místo vydání
Neuveden
Místo konání akce
Valencia, Spain
Datum konání akce
6. 3. 2023
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—