Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

VZTAH FAKTORŮ OVLIVŇUJÍCÍCH KVALITU FYZIKÁLNÍCH DEMONSTRAČNÍCH EXPERIMENTŮ

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11320%2F24%3A10483957" target="_blank" >RIV/00216208:11320/24:10483957 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://capv.cz/wp-content/uploads/2024/08/CAPV_Sbornik-2024-fin.pdf" target="_blank" >https://capv.cz/wp-content/uploads/2024/08/CAPV_Sbornik-2024-fin.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    VZTAH FAKTORŮ OVLIVŇUJÍCÍCH KVALITU FYZIKÁLNÍCH DEMONSTRAČNÍCH EXPERIMENTŮ

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Tento příspěvek popisuje video studii Demonstračních experimentů pro střední školy z pohledu aktérů relevantních ve fyzikálním vzdělávání - didaktiků fyziky, budoucích učitelů fyziky, SŠ učitelů fyziky a samotných SŠ studentů. Videozáznamy vystoupení jsou rozděleny na jednotlivé krátké experimentální úseky, které jsou zmíněnými skupinami posuzovatelů hodnoceny na připravených posuzovacích škálách.Výsledky ukazují, že celková vnímaná kvalita jednotlivých demonstračních experimentů je primárně ovlivněna atmosférou v posluchárně. Dalšími relevantními faktory je srozumitelnost lektorova projevu a názornost jednotlivých experimentů. Tyto tři faktory dohromady vysvětlují zhruba 85 % rozptylu v celkovém dojmu z těchto krátkých experimentálních úseků.

  • Název v anglickém jazyce

    RELATIONSHIP OF FACTORS AFFECTING THE QUALITY OF PHYSICS DEMONSTRATION EXPERIMENTS

  • Popis výsledku anglicky

    This paper describes a video study of Physics demonstrations for upper secondary school students from the perspective of the parties relevant in physics education - physics teacher trainers, pre-service physics teachers, in-service secondary school physics teachers and secondary school students themselves. The video recordings of the performances are divided into individual short experimental sections, which are evaluated by the aforementioned groups of raters on prepared scales.The results show that the overall perceived quality of individual demonstration experiments is primarily influenced by the atmosphere in the lecture hall. Other relevant factors are the clarity of the lecturer&apos;s speech and the clarity of individual experiments. Together, these three factors explain about 85% of the variance in the overall impression of these short experimental sections.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2024

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Sborník příspěvků z XXXII. výroční konference České asociace pedagogického výzkumu

  • ISBN

    978-80-7392-421-8

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

    359-363

  • Název nakladatele

    MSD Brno

  • Místo vydání

    Brno

  • Místo konání akce

    Praha

  • Datum konání akce

    10. 9. 2024

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    CST - Celostátní akce

  • Kód UT WoS článku