Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Design of a Research on Students’ Perception of Physics Demonstrations

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11320%2F22%3A10454828" target="_blank" >RIV/00216208:11320/22:10454828 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.mff.cuni.cz/veda/konference/wds/proc/pdf22/WDS22_33_f12_Nikitin.pdf" target="_blank" >https://www.mff.cuni.cz/veda/konference/wds/proc/pdf22/WDS22_33_f12_Nikitin.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Design of a Research on Students’ Perception of Physics Demonstrations

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The purpose of this paper is to present a developed research design of a video study focusing on parameters that influence how upper secondary school (SS) students perceive physics demonstrations. The emphasis in this study lies on the assessment of the demonstrations by several different groups of people involved in SS physics education (teachers, students, pre-service teachers, and pre-service teacher trainers). This study aims to determine whether these groups perceive the demonstrations differently from the students who usually attend them.

  • Název v anglickém jazyce

    Design of a Research on Students’ Perception of Physics Demonstrations

  • Popis výsledku anglicky

    The purpose of this paper is to present a developed research design of a video study focusing on parameters that influence how upper secondary school (SS) students perceive physics demonstrations. The emphasis in this study lies on the assessment of the demonstrations by several different groups of people involved in SS physics education (teachers, students, pre-service teachers, and pre-service teacher trainers). This study aims to determine whether these groups perceive the demonstrations differently from the students who usually attend them.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    WDS&apos;22 Proceedings of Contributed Papers — Physics

  • ISBN

    978-80-7378-477-5

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    4

  • Strana od-do

    222-225

  • Název nakladatele

    Matfyzpress

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    Prague

  • Datum konání akce

    7. 6. 2022

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku