Design of a Research on Students’ Perception of Physics Demonstrations
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11320%2F22%3A10454828" target="_blank" >RIV/00216208:11320/22:10454828 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://www.mff.cuni.cz/veda/konference/wds/proc/pdf22/WDS22_33_f12_Nikitin.pdf" target="_blank" >https://www.mff.cuni.cz/veda/konference/wds/proc/pdf22/WDS22_33_f12_Nikitin.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Design of a Research on Students’ Perception of Physics Demonstrations
Popis výsledku v původním jazyce
The purpose of this paper is to present a developed research design of a video study focusing on parameters that influence how upper secondary school (SS) students perceive physics demonstrations. The emphasis in this study lies on the assessment of the demonstrations by several different groups of people involved in SS physics education (teachers, students, pre-service teachers, and pre-service teacher trainers). This study aims to determine whether these groups perceive the demonstrations differently from the students who usually attend them.
Název v anglickém jazyce
Design of a Research on Students’ Perception of Physics Demonstrations
Popis výsledku anglicky
The purpose of this paper is to present a developed research design of a video study focusing on parameters that influence how upper secondary school (SS) students perceive physics demonstrations. The emphasis in this study lies on the assessment of the demonstrations by several different groups of people involved in SS physics education (teachers, students, pre-service teachers, and pre-service teacher trainers). This study aims to determine whether these groups perceive the demonstrations differently from the students who usually attend them.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2022
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
WDS'22 Proceedings of Contributed Papers — Physics
ISBN
978-80-7378-477-5
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
4
Strana od-do
222-225
Název nakladatele
Matfyzpress
Místo vydání
Praha
Místo konání akce
Prague
Datum konání akce
7. 6. 2022
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—