Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Attitudes of preservice physical educators toward individuals with disabilities at University Parthenope of Napoli

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15510%2F14%3A33151231" target="_blank" >RIV/61989592:15510/14:33151231 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://gymnica.upol.cz/index.php/gymnica/article/view/340" target="_blank" >http://gymnica.upol.cz/index.php/gymnica/article/view/340</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.5507/ag.2014.022" target="_blank" >10.5507/ag.2014.022</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Attitudes of preservice physical educators toward individuals with disabilities at University Parthenope of Napoli

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The purpose of this study was to examine the effects of an undergraduate adapted physical education course on the attitudes of pre-service physical educators toward individuals with disabilities. The Attitudes Towards Individuals with Physical Disabilities in Physical Education - Revised (ATIPDPE-R) instrument, based upon the Theory of Planned Behaviour (Ajzen, 1991) was used to measure the attitudes of pre-service teachers within three groups of students of the Department of Sport Science at the Although no significant differences between the groups were found in relation to group year or subject major, results found positive attitudes of pre-service teachers towards inclusion (Physical Education (PE) 1st year Attitude (ATT) mean = 58.93; PE 3rd yearATT mean = 61.11; Postgraduate (PO) 2nd year mean = 59.80), as well as very high intentions. Attitudes were found to account for 30% of variance of intentions.

  • Název v anglickém jazyce

    Attitudes of preservice physical educators toward individuals with disabilities at University Parthenope of Napoli

  • Popis výsledku anglicky

    The purpose of this study was to examine the effects of an undergraduate adapted physical education course on the attitudes of pre-service physical educators toward individuals with disabilities. The Attitudes Towards Individuals with Physical Disabilities in Physical Education - Revised (ATIPDPE-R) instrument, based upon the Theory of Planned Behaviour (Ajzen, 1991) was used to measure the attitudes of pre-service teachers within three groups of students of the Department of Sport Science at the Although no significant differences between the groups were found in relation to group year or subject major, results found positive attitudes of pre-service teachers towards inclusion (Physical Education (PE) 1st year Attitude (ATT) mean = 58.93; PE 3rd yearATT mean = 61.11; Postgraduate (PO) 2nd year mean = 59.80), as well as very high intentions. Attitudes were found to account for 30% of variance of intentions.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AK - Sport a aktivity volného času

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/EE2.3.30.0041" target="_blank" >EE2.3.30.0041: Podpora vytváření excelentních výzkumných týmů a intersektorální mobility na Univerzitě Palackého v Olomouci II.</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Acta Gymnica

  • ISSN

    2336-4912

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    44

  • Číslo periodika v rámci svazku

    4

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

    211-221

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus