Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Pre-service Teachers' Sentiments, Attitudes, and Concerns about Inclusive Education in Chongqing, China

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F16%3A73579612" target="_blank" >RIV/61989592:15410/16:73579612 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.pdf.upol.cz/fileadmin/user_upload/PdF/e-pedagogium/2016/e-Pedagogium_2-2016online.pdf" target="_blank" >http://www.pdf.upol.cz/fileadmin/user_upload/PdF/e-pedagogium/2016/e-Pedagogium_2-2016online.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Pre-service Teachers' Sentiments, Attitudes, and Concerns about Inclusive Education in Chongqing, China

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper reports on pre-service teachers' attitudes toward inclusive education, concerns about inclusive education and sentiments toward individuals with disabilities in Chongqing, China. It uses the Sentiments Attitudes and Concerns about Inclusive Education Scale Revised (SCACIE-R), designed by Forlin, Earle, Loreman, & Sharma (2011), with 424 pre-service teachers involved. It was found that variables such as interaction with persons with disabilities and previous training had a significant impact on the participants' attitudes toward inclusive education. The implications for the further improvement of pre-service teacher education programs for inclusive education in China are briefly discussed.

  • Název v anglickém jazyce

    Pre-service Teachers' Sentiments, Attitudes, and Concerns about Inclusive Education in Chongqing, China

  • Popis výsledku anglicky

    This paper reports on pre-service teachers' attitudes toward inclusive education, concerns about inclusive education and sentiments toward individuals with disabilities in Chongqing, China. It uses the Sentiments Attitudes and Concerns about Inclusive Education Scale Revised (SCACIE-R), designed by Forlin, Earle, Loreman, & Sharma (2011), with 424 pre-service teachers involved. It was found that variables such as interaction with persons with disabilities and previous training had a significant impact on the participants' attitudes toward inclusive education. The implications for the further improvement of pre-service teacher education programs for inclusive education in China are briefly discussed.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    e-Pedagogium (print)

  • ISSN

    1213-7758

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    2016

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    133-141

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus