Pre-service Teachers' Sentiments, Attitudes, and Concerns about Inclusive Education in Chongqing, China
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F16%3A73579612" target="_blank" >RIV/61989592:15410/16:73579612 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.pdf.upol.cz/fileadmin/user_upload/PdF/e-pedagogium/2016/e-Pedagogium_2-2016online.pdf" target="_blank" >http://www.pdf.upol.cz/fileadmin/user_upload/PdF/e-pedagogium/2016/e-Pedagogium_2-2016online.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Pre-service Teachers' Sentiments, Attitudes, and Concerns about Inclusive Education in Chongqing, China
Popis výsledku v původním jazyce
This paper reports on pre-service teachers' attitudes toward inclusive education, concerns about inclusive education and sentiments toward individuals with disabilities in Chongqing, China. It uses the Sentiments Attitudes and Concerns about Inclusive Education Scale Revised (SCACIE-R), designed by Forlin, Earle, Loreman, & Sharma (2011), with 424 pre-service teachers involved. It was found that variables such as interaction with persons with disabilities and previous training had a significant impact on the participants' attitudes toward inclusive education. The implications for the further improvement of pre-service teacher education programs for inclusive education in China are briefly discussed.
Název v anglickém jazyce
Pre-service Teachers' Sentiments, Attitudes, and Concerns about Inclusive Education in Chongqing, China
Popis výsledku anglicky
This paper reports on pre-service teachers' attitudes toward inclusive education, concerns about inclusive education and sentiments toward individuals with disabilities in Chongqing, China. It uses the Sentiments Attitudes and Concerns about Inclusive Education Scale Revised (SCACIE-R), designed by Forlin, Earle, Loreman, & Sharma (2011), with 424 pre-service teachers involved. It was found that variables such as interaction with persons with disabilities and previous training had a significant impact on the participants' attitudes toward inclusive education. The implications for the further improvement of pre-service teacher education programs for inclusive education in China are briefly discussed.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
e-Pedagogium (print)
ISSN
1213-7758
e-ISSN
—
Svazek periodika
2016
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
133-141
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—