Practical End-to-End Optical Music Recognition for Pianoform Music
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11320%2F24%3A10492884" target="_blank" >RIV/00216208:11320/24:10492884 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://link.springer.com/chapter/10.1007/978-3-031-70552-6_4" target="_blank" >https://link.springer.com/chapter/10.1007/978-3-031-70552-6_4</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-031-70552-6_4" target="_blank" >10.1007/978-3-031-70552-6_4</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Practical End-to-End Optical Music Recognition for Pianoform Music
Popis výsledku v původním jazyce
The majority of recent progress in Optical Music Recognition (OMR) has been achieved with Deep Learning methods, especially models following the end-to-end paradigm, reading input images and producing a linear sequence of tokens. Unfortunately, many music scores, especially piano music, cannot be easily converted to a linear sequence. This has led OMR researchers to use custom linearized encodings, instead of broadly accepted structured formats for music notation. Their diversity makes it difficult to compare the performance of OMR systems directly. To bring recent OMR model progress closer to useful results: (a) We define a sequential format called Linearized MusicXML, allowing to train an end-to-end model directly and maintaining close cohesion and compatibility with the industry-standard MusicXML format. (b) We create a dev and test set for benchmarking typeset OMR with MusicXML ground truth based on the OpenScore Lieder corpus. They contain 1,438 and 1,493 pianoform systems, each with an image fro
Název v anglickém jazyce
Practical End-to-End Optical Music Recognition for Pianoform Music
Popis výsledku anglicky
The majority of recent progress in Optical Music Recognition (OMR) has been achieved with Deep Learning methods, especially models following the end-to-end paradigm, reading input images and producing a linear sequence of tokens. Unfortunately, many music scores, especially piano music, cannot be easily converted to a linear sequence. This has led OMR researchers to use custom linearized encodings, instead of broadly accepted structured formats for music notation. Their diversity makes it difficult to compare the performance of OMR systems directly. To bring recent OMR model progress closer to useful results: (a) We define a sequential format called Linearized MusicXML, allowing to train an end-to-end model directly and maintaining close cohesion and compatibility with the industry-standard MusicXML format. (b) We create a dev and test set for benchmarking typeset OMR with MusicXML ground truth based on the OpenScore Lieder corpus. They contain 1,438 and 1,493 pianoform systems, each with an image fro
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
10201 - Computer sciences, information science, bioinformathics (hardware development to be 2.2, social aspect to be 5.8)
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/DH23P03OVV008" target="_blank" >DH23P03OVV008: OmniOMR – rozpoznávání hudebního záznamu pomocí strojového učení pro digitální knihovny</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2024
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Document Analysis and Recognition -- ICDAR 2024
ISBN
978-3-031-70551-9
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
19
Strana od-do
55-73
Název nakladatele
Springer International Publishing
Místo vydání
Cham, Switzerland
Místo konání akce
Athîna, Greece
Datum konání akce
30. 8. 2024
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—