Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Pre-service teachers’ understanding of sine and cosine functions and their inverses based on the unit circle trigonometry

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11320%2F24%3A10494198" target="_blank" >RIV/00216208:11320/24:10494198 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://hal.science/hal-04944231v1/document" target="_blank" >https://hal.science/hal-04944231v1/document</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Pre-service teachers’ understanding of sine and cosine functions and their inverses based on the unit circle trigonometry

  • Popis výsledku v původním jazyce

    We applied Action-Process-Object-Schema (APOS) theory to study pre-service secondary mathematics teachers&apos; understanding of the concepts of sine and cosine functions and their inverses based on the unit circle approach. We used a model (genetic decomposition) of mental constructions that students may do to understand these notions and designed research-based didactical materials and implemented them in two countries, Czech Republic and Iran. Eighteen pre-service teachers (nine from each country), who were studying a bachelor&apos;s degree of mathematics, participated in our research. The study involves three phases: initial interview, instructional intervention, and exit interview, which were separately carried out in each country.We discussed the teachers&apos; understanding in both initial and exit interviews.

  • Název v anglickém jazyce

    Pre-service teachers’ understanding of sine and cosine functions and their inverses based on the unit circle trigonometry

  • Popis výsledku anglicky

    We applied Action-Process-Object-Schema (APOS) theory to study pre-service secondary mathematics teachers&apos; understanding of the concepts of sine and cosine functions and their inverses based on the unit circle approach. We used a model (genetic decomposition) of mental constructions that students may do to understand these notions and designed research-based didactical materials and implemented them in two countries, Czech Republic and Iran. Eighteen pre-service teachers (nine from each country), who were studying a bachelor&apos;s degree of mathematics, participated in our research. The study involves three phases: initial interview, instructional intervention, and exit interview, which were separately carried out in each country.We discussed the teachers&apos; understanding in both initial and exit interviews.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2024

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Fifth conference of the International Network for Didactic Research in University Mathematics

  • ISBN

  • ISSN

    2496-1027

  • e-ISSN

    2496-1027

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    1-10

  • Název nakladatele

    Escola Univeristaria Salesiana de Sarria - Univ. Autonoma de Barcelona and INDRUM

  • Místo vydání

    Barcelona, Spain

  • Místo konání akce

    Barcelona, Spain

  • Datum konání akce

    10. 6. 2024

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku