Misconceptions of pre-service teachers in the field of axial symmetry
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11320%2F23%3A10471555" target="_blank" >RIV/00216208:11320/23:10471555 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://ap.pef.czu.cz/dl/121752?lang=en" target="_blank" >https://ap.pef.czu.cz/dl/121752?lang=en</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Misconceptions of pre-service teachers in the field of axial symmetry
Popis výsledku v původním jazyce
The paper is focused on pre-service mathematics teachers' solution of a task related to the axial symmetry of 1D- and 2D-figures. The task was part of several tests in our long-term research of the spatial ability and conceptual knowledge of pre-service mathematics teachers in the field of school geometry, which follows on from our previous research. We were primarily interested in whether and how the misconceptions, that students have formed at lower levels of education, can be influenced by university lessons. We have found that pre-service teachers do not have problems with prototypical shapes, but certain misconceptions regarding unusual tasks persist, although they are partially eliminated by university studies.
Název v anglickém jazyce
Misconceptions of pre-service teachers in the field of axial symmetry
Popis výsledku anglicky
The paper is focused on pre-service mathematics teachers' solution of a task related to the axial symmetry of 1D- and 2D-figures. The task was part of several tests in our long-term research of the spatial ability and conceptual knowledge of pre-service mathematics teachers in the field of school geometry, which follows on from our previous research. We were primarily interested in whether and how the misconceptions, that students have formed at lower levels of education, can be influenced by university lessons. We have found that pre-service teachers do not have problems with prototypical shapes, but certain misconceptions regarding unusual tasks persist, although they are partially eliminated by university studies.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2023
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Agrarian perspectives XXXII. Human Capital and Education in Agriculture
ISBN
978-80-213-3309-3
ISSN
1213-7960
e-ISSN
2464-4781
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
305-313
Název nakladatele
Czech University of Life Sciences Prague
Místo vydání
Praha
Místo konání akce
Praha
Datum konání akce
6. 9. 2023
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—