Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Misconceptions of pre-service teachers in the field of axial symmetry

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11320%2F23%3A10471555" target="_blank" >RIV/00216208:11320/23:10471555 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://ap.pef.czu.cz/dl/121752?lang=en" target="_blank" >https://ap.pef.czu.cz/dl/121752?lang=en</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Misconceptions of pre-service teachers in the field of axial symmetry

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper is focused on pre-service mathematics teachers&apos; solution of a task related to the axial symmetry of 1D- and 2D-figures. The task was part of several tests in our long-term research of the spatial ability and conceptual knowledge of pre-service mathematics teachers in the field of school geometry, which follows on from our previous research. We were primarily interested in whether and how the misconceptions, that students have formed at lower levels of education, can be influenced by university lessons. We have found that pre-service teachers do not have problems with prototypical shapes, but certain misconceptions regarding unusual tasks persist, although they are partially eliminated by university studies.

  • Název v anglickém jazyce

    Misconceptions of pre-service teachers in the field of axial symmetry

  • Popis výsledku anglicky

    The paper is focused on pre-service mathematics teachers&apos; solution of a task related to the axial symmetry of 1D- and 2D-figures. The task was part of several tests in our long-term research of the spatial ability and conceptual knowledge of pre-service mathematics teachers in the field of school geometry, which follows on from our previous research. We were primarily interested in whether and how the misconceptions, that students have formed at lower levels of education, can be influenced by university lessons. We have found that pre-service teachers do not have problems with prototypical shapes, but certain misconceptions regarding unusual tasks persist, although they are partially eliminated by university studies.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2023

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Agrarian perspectives XXXII. Human Capital and Education in Agriculture

  • ISBN

    978-80-213-3309-3

  • ISSN

    1213-7960

  • e-ISSN

    2464-4781

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    305-313

  • Název nakladatele

    Czech University of Life Sciences Prague

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    Praha

  • Datum konání akce

    6. 9. 2023

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku