Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Pre-service Primary Teachers' Misconceptions about the Greenhouse Effect

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13430%2F14%3A43886846" target="_blank" >RIV/44555601:13430/14:43886846 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Pre-service Primary Teachers' Misconceptions about the Greenhouse Effect

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The research on the topic of preconceptions and misconceptions of environmental issues is usually focused on students of primary or secondary schools. The research projects focused on their teachers and pre-service teachers are much rarer. Such future teachers could have developed misconceptions related to environmental issues during their previous life and study and therefore it is up to faculties of education to resolve these misconceptions as well as equipping future teachers with tools, which prevent misconceptions altogether. The design of the methodology is qualitative and consists of two methods. The research was carried out through analysing concept maps made by the students, and through in-depth interviews. A group of participants from a university in the northern part of Czech Republic was asked to finish a task of creating concept maps for "the greenhouse effect". In addition to the central concept participants will be offered a set of additional terms that may be included i

  • Název v anglickém jazyce

    Pre-service Primary Teachers' Misconceptions about the Greenhouse Effect

  • Popis výsledku anglicky

    The research on the topic of preconceptions and misconceptions of environmental issues is usually focused on students of primary or secondary schools. The research projects focused on their teachers and pre-service teachers are much rarer. Such future teachers could have developed misconceptions related to environmental issues during their previous life and study and therefore it is up to faculties of education to resolve these misconceptions as well as equipping future teachers with tools, which prevent misconceptions altogether. The design of the methodology is qualitative and consists of two methods. The research was carried out through analysing concept maps made by the students, and through in-depth interviews. A group of participants from a university in the northern part of Czech Republic was asked to finish a task of creating concept maps for "the greenhouse effect". In addition to the central concept participants will be offered a set of additional terms that may be included i

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of ICERI2014 Conference

  • ISBN

    978-84-617-2484-0

  • ISSN

    2340-1095

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    4069-4074

  • Název nakladatele

    IATED

  • Místo vydání

    Seville

  • Místo konání akce

    Seville

  • Datum konání akce

    17. 11. 2014

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000367082904022