Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

How to Teach Photosynthesis? A Review of Academic Research

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13440%2F22%3A43897083" target="_blank" >RIV/44555601:13440/22:43897083 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/00216208:11410/22:10448972

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.mdpi.com/2071-1050/14/20/13529#abstractc" target="_blank" >https://www.mdpi.com/2071-1050/14/20/13529#abstractc</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.3390/su142013529" target="_blank" >10.3390/su142013529</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    How to Teach Photosynthesis? A Review of Academic Research

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This review study focuses on the teaching of photosynthesis, and it builds on previous review studies. The aim of this study is to present the findings to readers and thus contribute to improving the training of future teachers and student education. This study conducted a critical review of the topic of photosynthesis education, by examining 80 systematically selected articles through quantitative and qualitative approaches. The quantitative analysis highlighted the increasing number of studies in recent years and helped identify the main issues, namely teaching methods and misconceptions. In contrast, the qualitative conceptualization showed that photosynthesis education is a key topic for the development of science literacy and serves as a model for how teachers can educate students on difficult and complex issues. An alarming issue is that misconceptions adopted in childhood are powerful and often persist into adulthood (including teachers). Professional education on photosynthesis is not possible without pedagogical content knowledge, the identification of student concepts, activating methods of learning, and methodical work with scientific language and thinking.

  • Název v anglickém jazyce

    How to Teach Photosynthesis? A Review of Academic Research

  • Popis výsledku anglicky

    This review study focuses on the teaching of photosynthesis, and it builds on previous review studies. The aim of this study is to present the findings to readers and thus contribute to improving the training of future teachers and student education. This study conducted a critical review of the topic of photosynthesis education, by examining 80 systematically selected articles through quantitative and qualitative approaches. The quantitative analysis highlighted the increasing number of studies in recent years and helped identify the main issues, namely teaching methods and misconceptions. In contrast, the qualitative conceptualization showed that photosynthesis education is a key topic for the development of science literacy and serves as a model for how teachers can educate students on difficult and complex issues. An alarming issue is that misconceptions adopted in childhood are powerful and often persist into adulthood (including teachers). Professional education on photosynthesis is not possible without pedagogical content knowledge, the identification of student concepts, activating methods of learning, and methodical work with scientific language and thinking.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Sustainability

  • ISSN

    2071-1050

  • e-ISSN

    2071-1050

  • Svazek periodika

    14

  • Číslo periodika v rámci svazku

    20

  • Stát vydavatele periodika

    CH - Švýcarská konfederace

  • Počet stran výsledku

    12

  • Strana od-do

    1-12

  • Kód UT WoS článku

    000875994300001

  • EID výsledku v databázi Scopus