Animace a jejich využití při výuce tématu fotosyntéza
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11310%2F23%3A10477789" target="_blank" >RIV/00216208:11310/23:10477789 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://www.pf.jcu.cz/images/PF/veda-vyzkum/edicni-cinnost/download/Biomasa_v_trvale_udrzitelne_krajine.pdf" target="_blank" >https://www.pf.jcu.cz/images/PF/veda-vyzkum/edicni-cinnost/download/Biomasa_v_trvale_udrzitelne_krajine.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Animace a jejich využití při výuce tématu fotosyntéza
Popis výsledku v původním jazyce
Fotosyntéza je jedno z nejnáročnějších témat vyučovaných na středních školách. Téma si žádá nejen interdisciplinární přístup, ale též nároky na vysokou míru abstraktního uvažování. Vzhledem k možné tvorbě nežádoucích miskoncepcí je následně nezbytné téma co nejvíce žákům přiblížit a konkretizovat prostřednictvím vizualizace, jako jsou např. animace. Příspěvek si klade za cíle seznámit čtenáře se sérií animací, které na téma Fotosyntéza byly vytvořeny, a které jsou volně přístupné na webu www.studiumbiochemie.cz. Animace jsou primárně určeny pro středoškolské učitele, kteří mohou vybírat ty kapitoly, které jsou pro jejich výuky podstatné. K animacím byl vytvořen doprovodný studijní text.
Název v anglickém jazyce
Animations and their use in teaching photosynthesis
Popis výsledku anglicky
Abstract: Photosynthesis is one of the most challenging subjects taught in high schools. This topic not only demands an interdisciplinary approach but also requires a high level of abstract thinking from students. Given the potential for the formation of misconceptions, it is subsequently essential to make the subject as accessible and concrete as possible to students through visualization methods, such as animations. This contribution aims to acquaint readers with a series of animations created on the topic of Photosynthesis, which are freely accessible on the website www.studiumbiochemie.cz. The animations are primarily intended for high school teachers, who can select the chapters that are significant for their teaching. Accompanying study text has been created for the animations.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2023
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Biomasa v trvale udržitelné krajině – digitální technologie, aktuální trendy a výzvy ve výuce
ISBN
978-80-7694-050-5
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
12-17
Název nakladatele
Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích, Pedagogická fakulta
Místo vydání
České Budějovice
Místo konání akce
České Budějovice
Datum konání akce
13. 12. 2023
Typ akce podle státní příslušnosti
CST - Celostátní akce
Kód UT WoS článku
—