Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Animace a jejich využití při výuce tématu fotosyntéza

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11310%2F23%3A10477789" target="_blank" >RIV/00216208:11310/23:10477789 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.pf.jcu.cz/images/PF/veda-vyzkum/edicni-cinnost/download/Biomasa_v_trvale_udrzitelne_krajine.pdf" target="_blank" >https://www.pf.jcu.cz/images/PF/veda-vyzkum/edicni-cinnost/download/Biomasa_v_trvale_udrzitelne_krajine.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Animace a jejich využití při výuce tématu fotosyntéza

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Fotosyntéza je jedno z nejnáročnějších témat vyučovaných na středních školách. Téma si žádá nejen interdisciplinární přístup, ale též nároky na vysokou míru abstraktního uvažování. Vzhledem k možné tvorbě nežádoucích miskoncepcí je následně nezbytné téma co nejvíce žákům přiblížit a konkretizovat prostřednictvím vizualizace, jako jsou např. animace. Příspěvek si klade za cíle seznámit čtenáře se sérií animací, které na téma Fotosyntéza byly vytvořeny, a které jsou volně přístupné na webu www.studiumbiochemie.cz. Animace jsou primárně určeny pro středoškolské učitele, kteří mohou vybírat ty kapitoly, které jsou pro jejich výuky podstatné. K animacím byl vytvořen doprovodný studijní text.

  • Název v anglickém jazyce

    Animations and their use in teaching photosynthesis

  • Popis výsledku anglicky

    Abstract: Photosynthesis is one of the most challenging subjects taught in high schools. This topic not only demands an interdisciplinary approach but also requires a high level of abstract thinking from students. Given the potential for the formation of misconceptions, it is subsequently essential to make the subject as accessible and concrete as possible to students through visualization methods, such as animations. This contribution aims to acquaint readers with a series of animations created on the topic of Photosynthesis, which are freely accessible on the website www.studiumbiochemie.cz. The animations are primarily intended for high school teachers, who can select the chapters that are significant for their teaching. Accompanying study text has been created for the animations.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2023

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Biomasa v trvale udržitelné krajině – digitální technologie, aktuální trendy a výzvy ve výuce

  • ISBN

    978-80-7694-050-5

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    12-17

  • Název nakladatele

    Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích, Pedagogická fakulta

  • Místo vydání

    České Budějovice

  • Místo konání akce

    České Budějovice

  • Datum konání akce

    13. 12. 2023

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    CST - Celostátní akce

  • Kód UT WoS článku