Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Digital technologies in teaching and learning of photosynthesis from the teachers‘ and students‘ point of view

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F22%3A43907343" target="_blank" >RIV/60076658:12410/22:43907343 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://pages.pedf.cuni.cz/pbe/files/2023/09/ConferenceProceedings_PBE2022_final.pdf" target="_blank" >https://pages.pedf.cuni.cz/pbe/files/2023/09/ConferenceProceedings_PBE2022_final.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Digital technologies in teaching and learning of photosynthesis from the teachers‘ and students‘ point of view

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This contribution focus on opinions of Czech upper secondary school biology teachers and students on the use of digital technologies for learning photosynthesis. From teachers’ point of view the problems in teaching photosynthesis are too much chemistry, invisibility and abstractness and low student interest in plants. They would appreciate to use digital learning tools on photosynthesis including educational videos, learning schemes, real world examples, animations, field experiments and interactive workbooks. Students would prefer to learn photosynthesis via real world examples, field or laboratory experiments using digital technologies and also educational video. They do not like to learn photosynthesis via frontal transmissive education or quiz.

  • Název v anglickém jazyce

    Digital technologies in teaching and learning of photosynthesis from the teachers‘ and students‘ point of view

  • Popis výsledku anglicky

    This contribution focus on opinions of Czech upper secondary school biology teachers and students on the use of digital technologies for learning photosynthesis. From teachers’ point of view the problems in teaching photosynthesis are too much chemistry, invisibility and abstractness and low student interest in plants. They would appreciate to use digital learning tools on photosynthesis including educational videos, learning schemes, real world examples, animations, field experiments and interactive workbooks. Students would prefer to learn photosynthesis via real world examples, field or laboratory experiments using digital technologies and also educational video. They do not like to learn photosynthesis via frontal transmissive education or quiz.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/TL05000150" target="_blank" >TL05000150: Biomasa v trvale udržitelné krajině: digitální platforma pro výuku fotosyntézy ve vodě a na souši k poznání úlohy rostlin v krajině</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Project-based Education and other activating Strategies and Issues in Science Education XX, Conference proceedings

  • ISBN

  • ISSN

    2695-0626

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    222-229

  • Název nakladatele

    Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    Praha

  • Datum konání akce

    3. 11. 2022

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    001328097000023