Digital technologies in teaching and learning of photosynthesis from the teachers‘ and students‘ point of view
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F22%3A43907343" target="_blank" >RIV/60076658:12410/22:43907343 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://pages.pedf.cuni.cz/pbe/files/2023/09/ConferenceProceedings_PBE2022_final.pdf" target="_blank" >https://pages.pedf.cuni.cz/pbe/files/2023/09/ConferenceProceedings_PBE2022_final.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Digital technologies in teaching and learning of photosynthesis from the teachers‘ and students‘ point of view
Popis výsledku v původním jazyce
This contribution focus on opinions of Czech upper secondary school biology teachers and students on the use of digital technologies for learning photosynthesis. From teachers’ point of view the problems in teaching photosynthesis are too much chemistry, invisibility and abstractness and low student interest in plants. They would appreciate to use digital learning tools on photosynthesis including educational videos, learning schemes, real world examples, animations, field experiments and interactive workbooks. Students would prefer to learn photosynthesis via real world examples, field or laboratory experiments using digital technologies and also educational video. They do not like to learn photosynthesis via frontal transmissive education or quiz.
Název v anglickém jazyce
Digital technologies in teaching and learning of photosynthesis from the teachers‘ and students‘ point of view
Popis výsledku anglicky
This contribution focus on opinions of Czech upper secondary school biology teachers and students on the use of digital technologies for learning photosynthesis. From teachers’ point of view the problems in teaching photosynthesis are too much chemistry, invisibility and abstractness and low student interest in plants. They would appreciate to use digital learning tools on photosynthesis including educational videos, learning schemes, real world examples, animations, field experiments and interactive workbooks. Students would prefer to learn photosynthesis via real world examples, field or laboratory experiments using digital technologies and also educational video. They do not like to learn photosynthesis via frontal transmissive education or quiz.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/TL05000150" target="_blank" >TL05000150: Biomasa v trvale udržitelné krajině: digitální platforma pro výuku fotosyntézy ve vodě a na souši k poznání úlohy rostlin v krajině</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2022
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Project-based Education and other activating Strategies and Issues in Science Education XX, Conference proceedings
ISBN
—
ISSN
2695-0626
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
222-229
Název nakladatele
Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta
Místo vydání
Praha
Místo konání akce
Praha
Datum konání akce
3. 11. 2022
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
001328097000023