Rodina jako téma oborové didaktiky
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F08%3A00222442" target="_blank" >RIV/00216208:11410/08:00222442 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Rodina jako téma oborové didaktiky
Popis výsledku v původním jazyce
Článek ukazuje rodinu jako jedno z tradičních témat výuky společenských věd v primární a nižší sekundární škole, které patří do okruhu tzv. kulturních univerzálií. Zaměřili jsme se na otázku, zda studenti učitelství při plánování výuky o rodině využívajípoznatky sociálních věd, s nimiž se seznamovali během předchozího studia, anebo zda vycházejí stále z folkových pojetí (prekonceptů) společenských jevů. Nástrojem výzkumu byla kvalitativní obsahová analýza pojmových map vytvářených studenty. Výsledky analýzy se staly zdrojem doporučení pro pregraduální přípravu budoucích učitelů.
Název v anglickém jazyce
Family as a Topic of Instruction
Popis výsledku anglicky
Cultural universals are domains of human existence that form part of everybody?s experience. These universals ? e.g. family, housing, work, shopping ? form substantive part of primary social studies curricula. Despite that, children need a skilled instruction helping them to elaborate these topics. We studied pre-service teachers? content knowledge and pedagogical content knowledge of family. We wanted to know whether pre-service teachers rely on their everyday knowledge (including misconceptions) of family (folk theories) or use the knowledge gained in social science classes at the high school or at our university. We elicited pre-service teachers? knowledge related to the topic of family using concept mapping. The quantitative content analysis of theobtained concepts was performed. We use our findings to discuss the usefulness of scientific perspective in pre-service teacher training and in planning the elementary social science curriculum and instruction.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2008
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Paideia
ISSN
1214-8725
e-ISSN
—
Svazek periodika
5
Číslo periodika v rámci svazku
3?4
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
16
Strana od-do
—
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—