Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Rodina jako téma oborové didaktiky

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F08%3A00222442" target="_blank" >RIV/00216208:11410/08:00222442 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Rodina jako téma oborové didaktiky

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Článek ukazuje rodinu jako jedno z tradičních témat výuky společenských věd v primární a nižší sekundární škole, které patří do okruhu tzv. kulturních univerzálií. Zaměřili jsme se na otázku, zda studenti učitelství při plánování výuky o rodině využívajípoznatky sociálních věd, s nimiž se seznamovali během předchozího studia, anebo zda vycházejí stále z folkových pojetí (prekonceptů) společenských jevů. Nástrojem výzkumu byla kvalitativní obsahová analýza pojmových map vytvářených studenty. Výsledky analýzy se staly zdrojem doporučení pro pregraduální přípravu budoucích učitelů.

  • Název v anglickém jazyce

    Family as a Topic of Instruction

  • Popis výsledku anglicky

    Cultural universals are domains of human existence that form part of everybody?s experience. These universals ? e.g. family, housing, work, shopping ? form substantive part of primary social studies curricula. Despite that, children need a skilled instruction helping them to elaborate these topics. We studied pre-service teachers? content knowledge and pedagogical content knowledge of family. We wanted to know whether pre-service teachers rely on their everyday knowledge (including misconceptions) of family (folk theories) or use the knowledge gained in social science classes at the high school or at our university. We elicited pre-service teachers? knowledge related to the topic of family using concept mapping. The quantitative content analysis of theobtained concepts was performed. We use our findings to discuss the usefulness of scientific perspective in pre-service teacher training and in planning the elementary social science curriculum and instruction.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2008

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Paideia

  • ISSN

    1214-8725

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    5

  • Číslo periodika v rámci svazku

    3?4

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    16

  • Strana od-do

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus