Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The development of syntactic complexity of Chinese JFL learners based on Mean Dependency Distance and Mean Hierarchical Distance

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11320%2F25%3A8Q5CTGI8" target="_blank" >RIV/00216208:11320/25:8Q5CTGI8 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.degruyter.com/document/doi/10.1515/iral-2023-0010/html" target="_blank" >https://www.degruyter.com/document/doi/10.1515/iral-2023-0010/html</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1515/iral-2023-0010" target="_blank" >10.1515/iral-2023-0010</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The development of syntactic complexity of Chinese JFL learners based on Mean Dependency Distance and Mean Hierarchical Distance

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Mean dependency distance (MDD) and mean hierarchical distance (MHD) are two linguistic measures used in dependency syntax studies to investigate the syntactic features of compositions written by English as a foreign language (EFL) learners. However, their applicability and validity in differentiating proficiency levels and genre effects among Japanese as a foreign language (JFL) learners remain unknown. This study uses a longitudinal dataset that tracks 110 Chinese JFL learners over 12 months and examines their syntactic development as well as the effects of genres. The results indicate that both MDD and MHD effectively capture developmental and genre effects; moreover, both measures show significantly higher values in argumentative writing than narrative writing. However, the extent of genre effects over time is not the same in MDD and MHD. The findings provide new insights into the developmental characteristics of JFL learners’ interlanguage and may contribute to evaluating syntactic complexity and developing automatic evaluation systems.

  • Název v anglickém jazyce

    The development of syntactic complexity of Chinese JFL learners based on Mean Dependency Distance and Mean Hierarchical Distance

  • Popis výsledku anglicky

    Mean dependency distance (MDD) and mean hierarchical distance (MHD) are two linguistic measures used in dependency syntax studies to investigate the syntactic features of compositions written by English as a foreign language (EFL) learners. However, their applicability and validity in differentiating proficiency levels and genre effects among Japanese as a foreign language (JFL) learners remain unknown. This study uses a longitudinal dataset that tracks 110 Chinese JFL learners over 12 months and examines their syntactic development as well as the effects of genres. The results indicate that both MDD and MHD effectively capture developmental and genre effects; moreover, both measures show significantly higher values in argumentative writing than narrative writing. However, the extent of genre effects over time is not the same in MDD and MHD. The findings provide new insights into the developmental characteristics of JFL learners’ interlanguage and may contribute to evaluating syntactic complexity and developing automatic evaluation systems.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    10201 - Computer sciences, information science, bioinformathics (hardware development to be 2.2, social aspect to be 5.8)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2024

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    International Review of Applied Linguistics in Language Teaching

  • ISSN

    0019-042X

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    62

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    US - Spojené státy americké

  • Počet stran výsledku

    26

  • Strana od-do

    79-104

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus