Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Analyzing learner language: the case of the Hebrew Learner Essay Corpus

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11320%2F25%3AIPSEUEWA" target="_blank" >RIV/00216208:11320/25:IPSEUEWA - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.scopus.com/inward/record.uri?eid=2-s2.0-85192898478&doi=10.1007%2fs10579-023-09712-w&partnerID=40&md5=de50d67246e8f7d50c3bb9d02e08e42f" target="_blank" >https://www.scopus.com/inward/record.uri?eid=2-s2.0-85192898478&doi=10.1007%2fs10579-023-09712-w&partnerID=40&md5=de50d67246e8f7d50c3bb9d02e08e42f</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1007/s10579-023-09712-w" target="_blank" >10.1007/s10579-023-09712-w</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Analyzing learner language: the case of the Hebrew Learner Essay Corpus

  • Popis výsledku v původním jazyce

    We present the Hebrew Learner Essay Corpus (HELEECS): an annotated corpus of Hebrew language argumentative essays authored by prospective higher-education students. The corpus includes essays by two main populations: (1) essays by native speakers of Hebrew, written as part of the psychometric exam that is used to assess their future success in academic studies; (2) essays by non-native speakers of Hebrew, with three different native languages (Arabic, French, and Russian), that were written as part of a language aptitude test. The corpus is uniformly encoded and stored. The non-native essays were annotated with target hypotheses (i.e., hypothesized intended formulations in standard written Hebrew). The corpus is available for research purposes upon request. We describe the corpus and the error correction and annotation schemes used in its analysis. In addition to introducing this new resource, we discuss the challenges of identifying and analyzing non-native language use. Among these challenges are determining whether the language used in a particular utterance is native-like, and determining the target hypothesis when language use is non-native-like. We propose various ways for dealing with these challenges. © The Author(s) 2024.

  • Název v anglickém jazyce

    Analyzing learner language: the case of the Hebrew Learner Essay Corpus

  • Popis výsledku anglicky

    We present the Hebrew Learner Essay Corpus (HELEECS): an annotated corpus of Hebrew language argumentative essays authored by prospective higher-education students. The corpus includes essays by two main populations: (1) essays by native speakers of Hebrew, written as part of the psychometric exam that is used to assess their future success in academic studies; (2) essays by non-native speakers of Hebrew, with three different native languages (Arabic, French, and Russian), that were written as part of a language aptitude test. The corpus is uniformly encoded and stored. The non-native essays were annotated with target hypotheses (i.e., hypothesized intended formulations in standard written Hebrew). The corpus is available for research purposes upon request. We describe the corpus and the error correction and annotation schemes used in its analysis. In addition to introducing this new resource, we discuss the challenges of identifying and analyzing non-native language use. Among these challenges are determining whether the language used in a particular utterance is native-like, and determining the target hypothesis when language use is non-native-like. We propose various ways for dealing with these challenges. © The Author(s) 2024.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    10201 - Computer sciences, information science, bioinformathics (hardware development to be 2.2, social aspect to be 5.8)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2024

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Language Resources and Evaluation

  • ISSN

    1574-020X

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    2024

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2024

  • Stát vydavatele periodika

    US - Spojené státy americké

  • Počet stran výsledku

    42

  • Strana od-do

    1-42

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85192898478