Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Social innovation in education

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11320%2F25%3AR89GW73M" target="_blank" >RIV/00216208:11320/25:R89GW73M - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.scopus.com/inward/record.uri?eid=2-s2.0-85178554732&partnerID=40&md5=b7ac37b998fe91e79e5fa880abc7a19c" target="_blank" >https://www.scopus.com/inward/record.uri?eid=2-s2.0-85178554732&partnerID=40&md5=b7ac37b998fe91e79e5fa880abc7a19c</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Social innovation in education

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This article examines the role of social innovation in reshaping educational systems to better address contemporary challenges and societal needs. It defines social innovation in education as the development of novel, scalable, and sustainable solutions to improve access, quality, and equity in learning environments. By analyzing key case studies, the paper explores how grassroots initiatives, policy reforms, and technological advancements are driving transformative change in educational practices and structures. The article highlights the importance of community involvement, collaboration among stakeholders, and interdisciplinary approaches in fostering educational innovations that are inclusive and socially responsible. It also discusses the potential of social innovation to bridge gaps in educational outcomes, particularly for marginalized groups, and to promote lifelong learning in a rapidly changing world. In conclusion, the article argues that social innovation in education is not only about creating new tools or methods but also about challenging traditional paradigms and reimagining the purpose and function of education in society

  • Název v anglickém jazyce

    Social innovation in education

  • Popis výsledku anglicky

    This article examines the role of social innovation in reshaping educational systems to better address contemporary challenges and societal needs. It defines social innovation in education as the development of novel, scalable, and sustainable solutions to improve access, quality, and equity in learning environments. By analyzing key case studies, the paper explores how grassroots initiatives, policy reforms, and technological advancements are driving transformative change in educational practices and structures. The article highlights the importance of community involvement, collaboration among stakeholders, and interdisciplinary approaches in fostering educational innovations that are inclusive and socially responsible. It also discusses the potential of social innovation to bridge gaps in educational outcomes, particularly for marginalized groups, and to promote lifelong learning in a rapidly changing world. In conclusion, the article argues that social innovation in education is not only about creating new tools or methods but also about challenging traditional paradigms and reimagining the purpose and function of education in society

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    10201 - Computer sciences, information science, bioinformathics (hardware development to be 2.2, social aspect to be 5.8)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2023

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Encyclopedia of Social Innovation

  • ISBN

    978-1-80037-335-8

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    221-226

  • Počet stran knihy

    460

  • Název nakladatele

    Edward Elgar Publishing Ltd.

  • Místo vydání

  • Kód UT WoS kapitoly