Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

On the issue of learning social science in the systém of contemporary education of technicians

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21630%2F12%3A00240778" target="_blank" >RIV/68407700:21630/12:00240778 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://ieeexplore.ieee.org/xpl/articleDetails.jsp?arnumber=6201089&tag=1" target="_blank" >http://ieeexplore.ieee.org/xpl/articleDetails.jsp?arnumber=6201089&tag=1</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1109/EDUCON.2012.6201089" target="_blank" >10.1109/EDUCON.2012.6201089</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    On the issue of learning social science in the systém of contemporary education of technicians

  • Popis výsledku v původním jazyce

    In this paper we try to explain why some elements of the learning of social science deserve to find their place in the system of contemporary education of technicians. We show that contemporary society - as the result of social and technological processes - is markedly changing, so that social scientists speak about software modernity, the society of education, the information age, but also about the risk society. One of the problems in this society is the problem of fragmentation, which is among othersmanifested in the field of education and science. This paper tries to indicate what demands this situation puts on basic educational functions - ie. the functions of qualification, information, innovation, humanising, integration, and democratization -and how from this perspective the question of learning of social sciences of technicians should be considered in the current system of education.

  • Název v anglickém jazyce

    On the issue of learning social science in the systém of contemporary education of technicians

  • Popis výsledku anglicky

    In this paper we try to explain why some elements of the learning of social science deserve to find their place in the system of contemporary education of technicians. We show that contemporary society - as the result of social and technological processes - is markedly changing, so that social scientists speak about software modernity, the society of education, the information age, but also about the risk society. One of the problems in this society is the problem of fragmentation, which is among othersmanifested in the field of education and science. This paper tries to indicate what demands this situation puts on basic educational functions - ie. the functions of qualification, information, innovation, humanising, integration, and democratization -and how from this perspective the question of learning of social sciences of technicians should be considered in the current system of education.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Collaborative Learning § New Pedagogic Approches in Engineering Education

  • ISBN

  • ISSN

    2165-9559

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

    1-5

  • Název nakladatele

    IEEE Computer society

  • Místo vydání

    Danvers

  • Místo konání akce

    Marakéš

  • Datum konání akce

    17. 4. 2012

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku