Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Visual and Art Education at Universities of Technology

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14330%2F16%3A00113875" target="_blank" >RIV/00216224:14330/16:00113875 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Visual and Art Education at Universities of Technology

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Our contemporary society is going through a dynamic development at all levels, one of which is information technology. Without any exaggeration we can say that information technologies have grown throughout the entire society. We now cannot imagine the whole system working without it. Actually there are only a few areas which remain untouched by information technology (hereinafter referred to as IT) till today. Terms such as globalisation, network society, digital and post-digital era, new media and others are growing in popularity. But how do society, its educational system, and social sciences react to such changes? What is the status quo of art education and its methods in a time of dynamic development of information technologies and new media? And, conversely, what does the integration of art and visual education in universities of technology offer?

  • Název v anglickém jazyce

    Visual and Art Education at Universities of Technology

  • Popis výsledku anglicky

    Our contemporary society is going through a dynamic development at all levels, one of which is information technology. Without any exaggeration we can say that information technologies have grown throughout the entire society. We now cannot imagine the whole system working without it. Actually there are only a few areas which remain untouched by information technology (hereinafter referred to as IT) till today. Terms such as globalisation, network society, digital and post-digital era, new media and others are growing in popularity. But how do society, its educational system, and social sciences react to such changes? What is the status quo of art education and its methods in a time of dynamic development of information technologies and new media? And, conversely, what does the integration of art and visual education in universities of technology offer?

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Useful Symbiosis: Science, Technology, Art & Art Education

  • ISBN

    9788024448534

  • Počet stran výsledku

    18

  • Strana od-do

    377-394

  • Počet stran knihy

    430

  • Název nakladatele

    Univerzita Palackého v Olomouci

  • Místo vydání

    Olomouc

  • Kód UT WoS kapitoly

    000391774600024