Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Social and emotional modes of learning within digital ecosystems: emerging research agendas

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F24%3A10474392" target="_blank" >RIV/00216208:11410/24:10474392 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=ImxwuOK.c" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=ImxwuOK.c</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1007/s10758-024-09775-w" target="_blank" >10.1007/s10758-024-09775-w</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Social and emotional modes of learning within digital ecosystems: emerging research agendas

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This article brings together literature and perspectives that have evolved during the last decade on issues of social and emotional aspects of learning in a digital age. This topic points to some core challenges and worries of contemporary social developments within digitalized societies, and ways of perceiving future developments of how we conceptualize learning and education within and beyond formal schooling to better provide for ways of engaging young learners. The aim is to address some emerging issues on the importance of digital social and emotional skills (D-SEL) relevant for our understanding of learning and education in contemporary and future societies. We use developments in selected countries (Norway, Czech Republic, USA and Japan) as examples to discuss how social and emotional skills have entered educational systems. The findings show that not only knowledge in a cognitive sense is important for human life, but also people&apos;s approach to life and their ability to adapt to changes as digital social and emotional ways of learning.

  • Název v anglickém jazyce

    Social and emotional modes of learning within digital ecosystems: emerging research agendas

  • Popis výsledku anglicky

    This article brings together literature and perspectives that have evolved during the last decade on issues of social and emotional aspects of learning in a digital age. This topic points to some core challenges and worries of contemporary social developments within digitalized societies, and ways of perceiving future developments of how we conceptualize learning and education within and beyond formal schooling to better provide for ways of engaging young learners. The aim is to address some emerging issues on the importance of digital social and emotional skills (D-SEL) relevant for our understanding of learning and education in contemporary and future societies. We use developments in selected countries (Norway, Czech Republic, USA and Japan) as examples to discuss how social and emotional skills have entered educational systems. The findings show that not only knowledge in a cognitive sense is important for human life, but also people&apos;s approach to life and their ability to adapt to changes as digital social and emotional ways of learning.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2024

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Technology, Knowledge and Learning

  • ISSN

    2211-1662

  • e-ISSN

    2211-1670

  • Svazek periodika

    29

  • Číslo periodika v rámci svazku

    4

  • Stát vydavatele periodika

    NL - Nizozemsko

  • Počet stran výsledku

    16

  • Strana od-do

    1751-1766

  • Kód UT WoS článku

    001294390000001

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85201550897