Rozvoj metakognice u dětí předškolního věku
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28150%2F14%3A43872080" target="_blank" >RIV/70883521:28150/14:43872080 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Rozvoj metakognice u dětí předškolního věku
Popis výsledku v původním jazyce
Současná doba s sebou přináší řadu technologických a společenských změn, na které je nutno reagovat, zejména v oblasti vzdělávání. Pokud chceme připravit děti pro život v měnící se společnosti, měli bychom je naučit, jak rozvíjet svůj vlastní potenciál apřemýšlet o svém myšlení a učení (jak rozvíjet sám sebe). K tomuto cíli směřuje jedna z klíčových životních dovedností ? metakognice, kterou člověk nezíská automaticky (není vrozená), ale je potřeba ji postupně rozvíjet. Z toho důvodu se zaměřujeme na dosud opomíjenou problematiku metakognitivního rozvoje dětí před vstupem do školy. Seznamujeme čtenáře s tím, co jsou metakognitivní znalosti a dovednosti a jakým způsobem si je mohou děti předškolního věku osvojit. Specifikujeme také, jak jsou vymezeny vkontextu současného předškolního kurikula. Uvádíme činnosti a náměty, které mohou učitelé a rodiče využít pro rozvoj metakognice u dětí. Chceme poukázat na to, že si každý, kdo pracuje s dětmi tohoto věku, může najít vlastní způsob, jak
Název v anglickém jazyce
The development of metacognitive ability in preschool children
Popis výsledku anglicky
The present time brings many technological and societal changes that we must respond, particularly in education. If we want to prepare children for life in a changing society, we should learn them how to develop their own potential and to think about their thinking and learning (how to develop themselves). This target meets the essential life skill - metacognition, which is not innate, but it needs to develop gradually. For this reason, we focus on the issue so far unanswered metacognitive development of preschool children. The text describes the nature of metacognitive knowledge and skills and how they are preschoolers can learn. We specify, as defined in the context of contemporary preschool curriculum. We present activities and topics that teachersand parents can use for the development of metacognition in children. We want to point out that anyone who works with children of this age, they can find their own way to develop metacognition, ie. as presented on the basis of principles
Klasifikace
Druh
O - Ostatní výsledky
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů