Information and Communication Technologies in the Educational Process and Tasks of the Teacher
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18440%2F15%3A50004147" target="_blank" >RIV/62690094:18440/15:50004147 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.pdf.upol.cz/fileadmin/user_upload/PdF/e-pedagogium/2015/e-Pedagogium_3-2015online.pdf" target="_blank" >http://www.pdf.upol.cz/fileadmin/user_upload/PdF/e-pedagogium/2015/e-Pedagogium_3-2015online.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
slovinština
Název v původním jazyce
Informačné a komunikačné technológie v edukačnom procese a úlohy pedagóga
Popis výsledku v původním jazyce
V dnešnej dobe sa často stretávame s názorom, že súčasná spoločnosť je stále viac založená na práci s informáciami. Spoločnosť, ktorá je však založená na prieniku informačních komunikačných technológií, informácií do všetkých oblastí společenského života, nazývame informačnou spoločnosťou. V tejto spoločností sú všetky aspekty života (technológie, sociálna oblasť, ekonomika a politika) závislé na prístupe k informáciám. Je preto prirodzené, že na vzdelávanie v informačnej spoločnosti sú neustále kladenénové nároky. Aktuálnym trendom vo vzdelávaní a výchove žiakov je požiadavka na zručnosť pedagóga účinne pracovať s informáciami a viesť k tomu aj svojich žiakov. Aby človek vôbec mohol v informačnej spoločnosti obstáť, je potrebné klásť dôraz na digitálnu a informačnú gramotnosť a s tým spojený moderny edukačný proces.
Název v anglickém jazyce
Information and Communication Technologies in the Educational Process and Tasks of the Teacher
Popis výsledku anglicky
Today we often encounter the view that the contemporary society is increasingly based on information work. The society based on the penetration of the information communication technologies, information into all the areas of life, is called information society. All aspects of life (technology, social issues, economz and politics) depend on access to information in such society. Therefore, it is natural that there are new and new requirements imposed on education in information society. The current trendin education and upbringing of pupils is the equirement for teachers' skills to effectively work with information and lead their pupils to it. It is necessary to emphasize digital and information literacy and the related modern educational process in order to enable people to succeed in information society.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
e-Pedagogium
ISSN
1213-7499
e-ISSN
—
Svazek periodika
2015
Číslo periodika v rámci svazku
III
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
96-104
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—