Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Konfigurace sociálních vztahů ve hrách školních dětí - teorie substantivní vs. formální

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F08%3A00110024" target="_blank" >RIV/00216208:11410/08:00110024 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Configurations of social relations in schoolchildren games

  • Popis výsledku v původním jazyce

    B. Sutton-Smith may be considered the most influential personality in the study of games. Concluding his The Games of New Zealand Children he proposed a categorization of schoolchildren games in terms of developmental criteria. 1) Choral games; 2) Central-person games; 3) Individual-skill games; and 4) Team games. He presented the theory of development of games played by New Zealand children throughout their school age. The theory is based on differentiating among configurations of social relations in the games in his collection of games. The paper presents an attempt to transform this substantive theory into a formal one, into a theory of configurations of social relations in schoolchildren games; with the use of empirical data in our collection of our schoolchildren games.

  • Název v anglickém jazyce

    Configurations of social relations in schoolchildren games

  • Popis výsledku anglicky

    B. Sutton-Smith may be considered the most influential personality in the study of games. Concluding his The Games of New Zealand Children he proposed a categorization of schoolchildren games in terms of developmental criteria. 1) Choral games; 2) Central-person games; 3) Individual-skill games; and 4) Team games. He presented the theory of development of games played by New Zealand children throughout their school age. The theory is based on differentiating among configurations of social relations in the games in his collection of games. The paper presents an attempt to transform this substantive theory into a formal one, into a theory of configurations of social relations in schoolchildren games; with the use of empirical data in our collection of our schoolchildren games.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AN - Psychologie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA406%2F06%2F1311" target="_blank" >GA406/06/1311: Hry školních dětí</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2008

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Kvalitatívny výskum vo verejnom priestore. Príspevky zo 7. česko-slovenskej konferencie s medzinárodnou účasťou Kvalitatívny prístup a metódy vo vedach o človeku

  • ISBN

    978-80-900981-9-0

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    Kabinet výskumu sociálnej a biologickej komunikácie SAV Bratislava a Pedagogická fakulta Univerzity Komenského v Bratislave

  • Místo vydání

    Bratislava

  • Místo konání akce

    Bratislava

  • Datum konání akce

    21. 1. 2008

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku