Konfigurace sociálních vztahů ve hrách školních dětí - teorie substantivní vs. formální
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F08%3A00110024" target="_blank" >RIV/00216208:11410/08:00110024 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Configurations of social relations in schoolchildren games
Popis výsledku v původním jazyce
B. Sutton-Smith may be considered the most influential personality in the study of games. Concluding his The Games of New Zealand Children he proposed a categorization of schoolchildren games in terms of developmental criteria. 1) Choral games; 2) Central-person games; 3) Individual-skill games; and 4) Team games. He presented the theory of development of games played by New Zealand children throughout their school age. The theory is based on differentiating among configurations of social relations in the games in his collection of games. The paper presents an attempt to transform this substantive theory into a formal one, into a theory of configurations of social relations in schoolchildren games; with the use of empirical data in our collection of our schoolchildren games.
Název v anglickém jazyce
Configurations of social relations in schoolchildren games
Popis výsledku anglicky
B. Sutton-Smith may be considered the most influential personality in the study of games. Concluding his The Games of New Zealand Children he proposed a categorization of schoolchildren games in terms of developmental criteria. 1) Choral games; 2) Central-person games; 3) Individual-skill games; and 4) Team games. He presented the theory of development of games played by New Zealand children throughout their school age. The theory is based on differentiating among configurations of social relations in the games in his collection of games. The paper presents an attempt to transform this substantive theory into a formal one, into a theory of configurations of social relations in schoolchildren games; with the use of empirical data in our collection of our schoolchildren games.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AN - Psychologie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA406%2F06%2F1311" target="_blank" >GA406/06/1311: Hry školních dětí</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2008
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Kvalitatívny výskum vo verejnom priestore. Príspevky zo 7. česko-slovenskej konferencie s medzinárodnou účasťou Kvalitatívny prístup a metódy vo vedach o človeku
ISBN
978-80-900981-9-0
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
—
Název nakladatele
Kabinet výskumu sociálnej a biologickej komunikácie SAV Bratislava a Pedagogická fakulta Univerzity Komenského v Bratislave
Místo vydání
Bratislava
Místo konání akce
Bratislava
Datum konání akce
21. 1. 2008
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—