Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Forms of Social Conflicts in Schoolchildren as Perceived by the Children’s Teachers

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F16%3A00091633" target="_blank" >RIV/00216224:14210/16:00091633 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.1515/pjap-2015-0047" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1515/pjap-2015-0047</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1515/pjap-2015-0047" target="_blank" >10.1515/pjap-2015-0047</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Forms of Social Conflicts in Schoolchildren as Perceived by the Children’s Teachers

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Our article deals with social conflicts in “troubled” schoolchildren from the perspective of their teachers. Using Behaviour Assessment System for Children – Teacher Rating Scale (Czech method), a total of 92 schoolchildren have been tested. All the children were identified by their teachers as having behavioural difficulties. The children with behavioural difficulties have been found to engage especially in peer-related social conflicts, which involved negative relationships with classmates and aggressive behaviour, particularly in the younger children (1st to 5th grade of compulsory education). The relevant personality traits included a higher tendency to lie, higher levels of emotional reactivity, and a negative attitude towards one’s own behaviour. Based on the results, a recommendation is given to teachers working with children with behavioural difficulties, to aid prevention and render psychological counselling.

  • Název v anglickém jazyce

    Forms of Social Conflicts in Schoolchildren as Perceived by the Children’s Teachers

  • Popis výsledku anglicky

    Our article deals with social conflicts in “troubled” schoolchildren from the perspective of their teachers. Using Behaviour Assessment System for Children – Teacher Rating Scale (Czech method), a total of 92 schoolchildren have been tested. All the children were identified by their teachers as having behavioural difficulties. The children with behavioural difficulties have been found to engage especially in peer-related social conflicts, which involved negative relationships with classmates and aggressive behaviour, particularly in the younger children (1st to 5th grade of compulsory education). The relevant personality traits included a higher tendency to lie, higher levels of emotional reactivity, and a negative attitude towards one’s own behaviour. Based on the results, a recommendation is given to teachers working with children with behavioural difficulties, to aid prevention and render psychological counselling.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AN - Psychologie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Polish Journal of Applied Psychology

  • ISSN

    2354-0052

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    14

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    PL - Polská republika

  • Počet stran výsledku

    16

  • Strana od-do

    9-24

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus