Adaptation difficulties of children at the beginning of school attendance based on the optics of primary school teachers
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28150%2F23%3A63565598" target="_blank" >RIV/70883521:28150/23:63565598 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://www.mdpi.com/2227-9067/10/2/410" target="_blank" >https://www.mdpi.com/2227-9067/10/2/410</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.3390/children10020410" target="_blank" >10.3390/children10020410</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Adaptation difficulties of children at the beginning of school attendance based on the optics of primary school teachers
Popis výsledku v původním jazyce
The presented paper is devoted to finding out and analyzing the opinions of primary education teachers on the causes of the unsuccessful adaptation of current schoolchildren to the beginning of systematic education. To find out the above issues, pedagogical research was carried out at selected primary schools in Slovakia. The implementation of the research and the subsequent analysis of the research results confirmed that the length of teachers’ pedagogical practice has a statistically significant effect on their views on the causes of adaptation difficulties in emotional, social, intellectual, and psychomotor areas of children’s school readiness.
Název v anglickém jazyce
Adaptation difficulties of children at the beginning of school attendance based on the optics of primary school teachers
Popis výsledku anglicky
The presented paper is devoted to finding out and analyzing the opinions of primary education teachers on the causes of the unsuccessful adaptation of current schoolchildren to the beginning of systematic education. To find out the above issues, pedagogical research was carried out at selected primary schools in Slovakia. The implementation of the research and the subsequent analysis of the research results confirmed that the length of teachers’ pedagogical practice has a statistically significant effect on their views on the causes of adaptation difficulties in emotional, social, intellectual, and psychomotor areas of children’s school readiness.
Klasifikace
Druh
J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2023
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Children
ISSN
2227-9067
e-ISSN
—
Svazek periodika
10
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
CH - Švýcarská konfederace
Počet stran výsledku
13
Strana od-do
—
Kód UT WoS článku
000944754400001
EID výsledku v databázi Scopus
2-s2.0-85148711283